Kultura

na radionici u zpa

Igor Kirov bogato plesno i koreografsko iskustvo prenosi Zadranima

Igor Kirov bogato plesno i koreografsko iskustvo prenosi Zadranima

Oblikujući sat prema saznanjima koje je prikupio radeći u raznim kompanijama, kazalištima i na akademijama, uz bogato plesno i koreografsko iskustvo te razvijajući svoj vlastiti plesni vokabular i pedagoški pristup, Kirov je pravo iznenađenje za zadarske plesače.

Tijekom četiri dana, od 10. do 13. veljače, u prostoru Zadarskog plesnog ansambla radionicu plesne tehnike vodio je poznati makedonski plesni umjetnik Igor Kirov.

Oblikujući sat prema saznanjima koje je prikupio radeći u raznim kompanijama, kazalištima i na akademijama, uz bogato plesno i koreografsko iskustvo te razvijajući svoj vlastiti plesni vokabular i pedagoški pristup, Kirov je pravo iznenađenje za zadarske plesače.

Prepun i znanja i energije, uspio je kod polaznika radionice nanovo probuditi ljubav za plesnom umjetnošću, i potaknuti ih na doista zahtjevan i profesionalni angažman.

Igor Kirov u Zadru vodi plesnu radionicu Igor Kirov u Zadru vodi plesnu radionicu

Sudionici radionice bili su najvećim dijelom članovi Zadarskog plesnog ansambla, učenice s Plesnog odjela Glazbene škole B. Bersa, te studenti Odsjeka plesa pri ADU u Zagrebu.

Igor Kirov je najistaknutiji makedonski plesač i koreograf, a plesno obrazovanje je stekao u baletnoj školi u Skopju i nizozemskoj Akademiji za ples u Roterdamu. Nakon završetka obrazovanja pleše u raznim europskim ansamblima te surađuje s nizom istaknutih koreografa: Itzik Galili, Ton Simons, Bill T. Jones, Steven Petronio, Jacopo Godani, Edd Wubbe, Carlos Matos i drugi. Kirov je koreografirati počeo već kao plesač, kreirajući za trupe u kojima je plesao manje duete i trija, da bi 2006. na međunarodnom natjecanju u Nagoji u Japanu, bio nagrađen kao najnadareniji mladi koreograf. Od tada Kirov koreografira za brojne baletne kuće i trupe diljem svijeta: Makedonski nacionalni balet, Državna kazališta Oldenburg, Darmstad, Braunschweig, Hannover, Stuttgart i Dresden u Njemačkoj; u Austriji za Operu u Grazu i Državno kazalište u Klagenfurtu; u Švicarskoj za Državno kazalište u St. Gallenu; u Francuskoj za Nacionalnu operu u Bordeauxu, zatim za Orlando Ballet u USA, na Masdanza festivalu u Španjolskoj, za Equilibro Dinamico u Italiji, za SIDance festival u Južnoj Koreji itd. Paralelno s radom u drugim kazalištima, Kirov 2007. osniva vlastitu plesnu trupu The Kirov Dance Company s kojom osvaja brojne nagrade i priznanja. Predstava 5 do 12 na 61. Splitskom ljetu bila je prva Kirovjeva koreografija za Baletni ansambl splitskog HNK. S njima je ostvario i druga suvremena plesna ostvarenja: From Side to Side, Na putu, Bernstein pleše, O jednoj mladosti, Derviš i Smrt, Posvećenje proljeća.

Zajedno sa suradnicom Mojcom Macen osnovao je Balkan Dance Project koji povezuje mlade koreografe i plesače.  Kirov se kao gostujući profesor bavi i pedagoškim radom na akademijama u Münchenu, Skopju, Beogradu i Tokiju. Vrlo uspješan i produktivan je ravnatelj Baleta HNK Split od 2016. do 2019. godine.

Nakon ove radionice tijekom godine planirano je još nekoliko različitih edukativnih pristupa s plesnim umjetnicima iz zemlje i svijeta, od čega je najpopularnija Stream platforma koja se odvija u kolovozu kao uvod u festival suvremenog plesa Monoplay. Radionice gdje se zadarski plesači upoznaju s trendovima i plesnim estetikama iz cijelog svijeta pridonose profesionalizaciji ne samo Zadarskog plesnog ansambla već i brojnih plesača koji žive i rade u Zadru.

Nije zanemariv i veliki doprinos razvoju zanimanja za sve vidove plesne umjetnosti, a na taj način i razvoj publike.


Reci što misliš!