Utemeljitelji i ravnatelji zagrebačkog kazališta Male scene

Vitomira Lončar i Ivica Šimić odlaze u Kinu

Vitomira Lončar i Ivica Šimić neko će vrijeme provesti u
Kini, ali bez obzira na novu karijeru na drugom kraju svijeta, i dalje
će voditi Malu scenu, no pod upravom ‘mladih kazališnih snaga’.

Utemeljitelji i ravnatelji zagrebačkog kazališta Male scene Vitomira
Lončar i Ivica Šimić najavili su nastavak karijere u dalekoj Kini, no
ističu kako taj teatar nastavlja normalno raditi, pod operativnom
upravom ‘mladih kazališnih snaga’ i njihovom kontrolom ‘na daljinu’.

Lončar i Šimić najavili su odlazak u Kinu, u kojoj će Šimić u rujnu
preuzeti umjetničko ravnateljstvo nad kazalištem Meriton Children’s
Theatre u gradu Xi’anu, ali ističu da će i dalje nastaviti voditi Malu
scenu.

‘Ne, ne napuštamo Malu scenu, samo operativu prenosimo na nove, mlade
ljude’, kazala je Hini ravnateljica Vitomira Lončar, koja i sama ima
nekoliko ponuda za angažman u Kini, ali se još nije odlučila ni za
jednu.

Program Male scene do 2018., uvršten u prošle godine napravljen
strateški plan, nije upitan te će biti realiziran kako je i planirano, a
Lončar, kako je napomenula, već poučava mlade zaposlenice da vode
kazalište kada ona i Šimić napuste Hrvatsku.

Umjetnički i životni partneri, Šimić i Lončar na odlazak se nisu
odlučili lako, a jedan od razloga je svakako domaća kulturna klima koja
‘nikad nije bila gora’ i posljedica je ‘kulturne politike koja pokazuje
zastrašujuću nebrigu za kulturu i aktualnog, ali i prošlog premijera’,
kazala je Lončar.

Poziv za suradnju iz Kine nije stigao neočekivano: Šimiću su posljednjih
godina već više puta tamo nudili profesionalni angažman, a mogućnosti
koje im se odlaskom u Aziju otvaraju doživljavaju kao priliku za nove
izazove, stjecanje novih iskustava i nastavak kvalitetne profesionalne
karijere.

Njihov će odlazak na neki način biti izazov i za rad kazališta koje je
od utemeljenja 1988. do danas na pozornici zgrade na adresi Medveščak 2
postavilo više od 110 predstava. No kako je svojevrsno razdoblje
tranzicije, odnosno ‘prijenosa svakodnevnog života kazališta na mlade
ljude’, ionako predviđeno strateškim planom, Lončar ne misli da se
njihovim odlaskom puno toga mijenja za Malu scenu.

U Aziji su dosad ostvarili brojne projekte – u Koreji, Tajvanu, Hong
Kongu, Filipinima – dijelom kroz programe međunarodne udruge kazališta
za djecu i mlade ASSITEJ, čiji je Šimić od 2008. do 2014. bio glavni
tajnik, a dijelom kroz ITI-Unesco te su kroz brojne multikulturalne i
interkulturne suradnje stekli golemo iskustvo između ostalog i u radu s
azijskim umjetnicima, čija se kazališna kultura uvelike razlikuje od
europske.

‘Primjerice rad s glumcima tamo je potpuno drugačiji – oni rade
isključivo ono što im režiser kaže, kao da je riječ o matematici’,
pojasnila je Lončar. Drugačiji je čitav sustav, koji se ne temelji na
vlastitim kazališnim produkcijama, već kazališne kuće svoj program
temelje isključivo na gostovanjima stranih predstava, kojima omogućuju
prostor za izvođenje.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest