
Balet spitskog HNK izvest će Orašara šest puta u prosincu i dvaput u siječnju, a prva je izvedba na rasporedu već 10. prosinca
Baletni spektakl Orašar, najizvođeniji bijeli balet na
svijetu, naslov koji i u Hrvatskoj godinama ruši sve
rekorde u posjećenosti i popularnosti, i ove je sezone na
programu Hrvatskog narodnog kazališta Split.
Balet spitskog HNK izvest će Orašara šest puta u prosincu i
dvaput u siječnju, a prva je izvedba na rasporedu već 10.
prosinca.
Koreografiju Waczlawa Orlykowskog prenosi koreografkinja Božica
Lisak, a cijeli ansambl Baleta, zajedno s mladim plesačima iz
Baletnoga studija, uključen je u ovu raskošnu produkciju s više
od 130 plesača na sceni.
Orkestrom HNK Split će dirigirati maestro Hari Zlodre, a u
glavnim ulogama u ovoj baletnoj bajci o božićnom snu djevojčice
Klare, izmjenjivat će se Monica Dinoni, Eva Karpilovska i
Hazuki Tanase kao Klara, Aleksandar Korijakovski i Evgenij
Baranovski kao Orašar, Eva Karpilovska, Hazuki Tanase, Irina
Čaban Bilandžić i Katerina Kuznjecova kao Vila Šećera, Ivan
Boiko i Artjom Žusov kao Princ
Scenografiju Orašara potpisuje Dinka Jeričević, bajkovite kostime
Barbara Bourek, oblikovatelj svjetla je Srđan Barbarić, a
oblikovatelj tona Petar Ivanišević.
Plesače su uvježbali baletni majstori Elena Nikolaeva,
Albina Rahmatullina i Vladimir Šuvalov, a polaznike Baletnog
studija Tanja Cvitanović, Albina Rahmatullina, Korana Bilan,
Marijana Marević Muslim i Remus Dimache.
Tajnu iznimne popularnosti Orašara pokušao je objasniti
ukrajinski koreograf Orlykowski, koji
je Ščelkunčika postavio u Zagrebu 1970. te postao
referentnom točkom za sve kasnije produkcije Orašara u
Hrvatskoj.
Veliki je Čajkovski, naime, jedan od rijetkih skladatelja koji je
svoju glazbu skladao u uskoj suradnji s koreografima, stvorivši
djela koja su, ne samo s glazbenog i scenskog stajališta
savršena, nego svojom ritmičnošću i tematskom raznolikošću
udovoljavaju i specijalnim zahtjevima baletne pozornice, potičući
na ples.
Popularnost i slojevitost priča koje je odabrao za teme svojih
djela, jednako privlačnih i za djecu i za odrasle, kao i
koreografski elementi koji nisu pretjerano zahtjevni, a daju
plesačima mogućnost da njihovo umijeće u potpunosti dođe do
izražaja, onaj su faktor X zbog kojega Orašar, Trnoružica i
Labuđe jezero vjerojatno još dugo neće biti svrgnuti s
trona najvažnijih baletnih djela.
Izvedbe Orašara na programu su 10. prosinca s početkom u 17
sati, 12. i 14. prosinca u 19:30, 16. i 21. prosinca u 18, 20.
prosinca u 19:30, te 7. siječnja u 18 i 9. siječnja u 19:30 sati.



