
Dokumentarni film “Sve je bio dobar san (Le “Frenchie” de
Vukowar) redatelja Branka Ištvančića uvršten je među deset finalista
nominiranih filmova koji se natječu za nagrade na 35. izdanju
Međunarodnog URTI Grand Prixa za autorski dokumentarac.
Tu je odluku donio
međunarodni žiri sastavljen od menadžera iz sektora javnih televizija iz
Alžira, Belgije, Kameruna, Grčke i Kosova na čijem čelu je bio Menelaos
Karamaghiolis, pisac, redatelj i producent iz Grčke, izvijestila je u
subotu producentska kuća Artizana film.
URTI organizira Međunarodni Radio Grand Prix i međunarodni Grand Prix
za autorski dokumentarni film. Nagrade koje dodjeljuju su međunarodnog
ugleda, a cilj im je promicati vitalnost suvremenog audiovizualnog
stvaralaštva. Svaki od dva žirija sastoji se od petnaest do dvadeset
stručnjaka iz cijelog svijeta, koji izdvajaju radove koji su privukli
najviše pažnje od strane njihove kvalitete i originalnosti.
URTI organizira, uz podršku UNESCO-a i cjelovitost međunarodnih
audiovizualnih organizacija te organizacija međunarodnog Grand Prixa za
autorske dokumentarce.
Na televiziji, Međunarodni URTI Grand Prix za autorski dokumentarac
uživa veliki renome zahvaljujući snažnom sudjelovanju i kvaliteti
programa koji su prihvaćeni u natjecanju.
Potresan, intiman i dirljiv dokumentarac ‘Sve je bio dobar san’
proučava događaje iz vremena početka rata u Hrvatskoj, dolazak mladog
francuskog dragovoljca Jean-Michela Nicoliera u Hrvatsku, njegovu borbu,
tragiku obrane grada Vukovara kao i mučeničku smrt na Ovčari, a sve
kroz emotivnu vizuru njegove majke Lyliane Fournier koja u filmu traga
za informacijama kako bi došla do posmrtnih ostataka svog sina te ga
dostojno pokopala.
Neutješna, ali ponosna majka prisjeća se svog sina i njegove mladosti
i pokušava otkriti razloge zbog kojih je otišao iz rodnog Vesoula na
hrvatsko ratište. Sa svojim drugim sinom Paulom odlazi u Vukovar u
potragu za istinom o posljednjim danima života njezina sina kojeg su
tzv. JNA i srpske paravojne jedinice izvukle iz hangara na Ovčari i
pogubile.
Film je, ističe Artizana, postao pravi hit i još uvijek se prikazuje
po kinima diljem Hrvatske, a nakon izlaska iz kino dvorane nikoga ne
ostavlja ravnodušnim, jer pokušava prikazati jednu drugačiju istinu o
Domovinskom ratu kroz vizuru i oči stranaca, odnosno majke Francuskinje
koja još uvijek traga za posmrtnim ostacima svoga sina.
Priča o Jean-Michelu Nicolieru, dostojna antičke tragedije,
ispripovijedana je filmskim jezikom pravog i punokrvnog autorskog
dokumentarca, ocjenjuje Artizana film.



