U sklopu Plesne sezone i proslave Dana grada Zadra večeras započinju Večeri plesne minijature koje će se održati tijekom tri dana, od 20. do 22. studenog u prostorima II Palače dok će se treći dan festival preseliti u Centar za mlade Zadar. Sve tri večeri započinju u 19 sati. Predstavljamo program u kojem će sudjelovati desetak plesnih grupa, te brojni solo radovi mladih zadarskih entuzijasta.
Organizatori, Zadarski plesni ansambl, Narodni muzej Zadar i Koncertni ured Zadar u suradnji s Glazbenom školom Blagoje Bersa, omogućili su realizaciju ovog jedinstvenog događaja uz pokroviteljstvo Grada Zadra i Zaklade Kultura nova.
Kneževa i Providurova palača; četvrtak, 20. studenog u 19:00 h
Započnimo s minijaturom
Tri minijature otvaraju prostor zatvorenog trga društvenoj memoriji i senzibilitetu. Plesne imaginarije produkt su susreta koreografa, glazbenika i mladih izvedbenih umjetnica na temu forme sola i izvedbene egzotike.
Izvedba i koreografija: Noemi Pinto, Vida Jugović
Glazba: Claude Debussy
Flauta: Ana Lakić
Koncept: Sanja Petrovski
Ono što ostaje
Vrtim se u krug. Tražim ono „što jest“.
Ono što ostaje kratka je intermedijalna minijatura koja se bavi pitanjem ostavljanja traga. Uzimajući geometrijski oblik kruga kao konceptualni i tjelesni simbol razrade, rad istražuje ideju ritualnog ponavljanja i prepoznavanja. U prelasku iz jednog medija u drugi, pokret mijenja funkciju ostavljajući otisak tjelesnog impulsa.
Izvedba: Andrea Lauš
Mentor: Nataša Kustura
TASK napisala: Pola Pautan
Čekanje ili ne okreći se
Čekanje je autoričin drugi plesni solo koji se bavi reakcijom tijela na stres. Rad započinje 2024. godine sa solom Jesam li ti rekla da se bojim grmljavine? Solo Čekanje bavi se spektrom neugodnih emocija, odnosno iščekivanjem katastrofalnog razrješenja prosječno stresne životne situacije, ali je kontekst promijenjen. Kao fizički materijal u ograničenom prostoru hodnika solu koristi se suptilno izricanje nervoze, propitivanje i iscrpljivanje materijala koraka, okretanja, donošenja odluka i odustajanja.
Koreografija i izvedba: Andreja Lemić
Savjetnica/suradnica: Ana Gospić Županović
Tajna Paškog Trokuta
Udruga Kissa Pag
Tajna Paškog Trokuta autorska je božićna plesna predstava koja donosi čaroliju otoka Paga na scenu. Prema priči, svjetleći Paški trokut čuva radost, mir i blagostanje otoka. No ove godine njegovo svjetlo počinje slabjeti — vjetrovi Bura i Jugo se posvađaju, zvijezde se sakriju, a otok uranja u tamu. Jedina snaga koja može vratiti svjetlost jest ona najčišća — srce djece, njihova pjesma, pokret i zajedništvo. Kroz ples, ljubav i vjeru u čudo Božića, djeca ponovno vraćaju trokutu svjetlo, toplinu i nadu koja zavlada cijelim otokom.
Koncept i koreografija: Kristina Alaburić
Produkcija: Udruga Kissa, Pag
Ples Bure i Juga
Izvode: Lana Perković & Nika Čemeljić
Glazba: Exodus – Maksim Mrvica
Hope
Izvodi: Naomi Datković
Glazba: Hope
Ordinary
Izvodi: Leona Lončarić
Glazba: Ordinary
Bez naziva, 2025.
… je nešto između izložbe, instalacije i performansa ili ponešto od svega toga. Predstavlja osobnu refleksiju kao svojevrsnu nestvarnu meditaciju očaja o stanju suvremenog svijeta i čin otpora političkim i ideološkim pozicijama moći, ratovima i sveopćoj militarizaciji društva. Što znači biti svjestan? Čija je sve odgovornost? Bez pravog pitanja, nema ni odgovora.
Sve je ovdje -mini, osim kutija/stalaka. One su jedine zaista muzejski eksponati, neutralna masa što čeka sadržaj.
Koncept i izvedba: Ana Gospić Županović
Antípodas
U formi dueta, plesno-glazbena minijatura promišlja izražavanje pisanom riječi kroz medij tijela i zvuka.
Koncept i izvedba: Josipa Štulić
Gitara: Žarko Marinković
Providurova palača; petak, 21. studenog u 19:00 h
SREDNJA ŠKOLA SUVREMENOG PLESA PRI GLAZBENOJ ŠKOLI B. BERSA ZADAR
Mi smo mi, a tko sam ja?
Koreografija “Mi smo mi, a tko sam ja?” istražuje proces upoznavanja i razumijevanja unutar grupe. Na početku su jedinstveni, no s vremenom se pojavljuju razlike koje donose nesklad, nesigurnost i propitivanje. Kroz pokret, plesači uče prihvatiti raznolikost svakog člana i prepoznati vlastitu osobnost u zajedništvu. Ova koreografija govori o putovanju prema sebi – o spoznaji da prava grupa ne postoji dok svaki pojedinac ne pronađe sebe, svoj glas i svoj ritam u cjelini.
Glazba: Nathan Lanier: Reslove
Koreografi: Greta Popović i Petra Prtenjača
Mentor: Jasna Frankić Brkljačić
Izvodi: Srednja škola suvremenog plesa pri Glazbenoj školi B. Bersa Zadar: Nika Grancarić, Eva Roza Marušić, Mia Džaja, Mila Dragović, Sara Lovrinov, Leona Vrkić, Marta Karamarko, Marijeta Šango, Marieta Marinović, Leonarda Veleslavić, Petra Prtenjača (Zadar), Greta Popović i Petra Prtenjača (Biograd), Arlinda Kryeziu
UDRUGA ZA KULTURU I UMJETNOST AVATAR
Fućkaj to
Tema tria je: ma pusti nasilje protkana i kroz sam naziv “Fućkaj to”
Koreograf: Natali Radelić
Izvode: Mia Končurat, Marcela Širinić i Mila Klarin,
članice Radionice suvremenog plesa Budi ples pri Udruzi Avatar
PLESNA UDRUGA GESTA
Voditelj/koreograf: Nena Jurišić
Ljubav
Poslovni ljudi/odvjetnička posla
Eyes closed
GROWFAM
Wasted eyes
Korografija: Evita Iglić
STUDIO 8
Black and gold
Glazba: Black traffic – Black and gold
Plesačice: Martina Gabud i Stella Rončević
Koreografija je osvojila 1.mjesto na International Dance Festivalu u Zadru u kategoriji contemporary. Originalno ju izvode četiri plesačice, no danas za vas, duet trenerice Martine i Stelle.
STUDIO I
Untitled
Koreograf i izvođač: Jela Ugarković
Glazba: Bad Wolves – Zombie (Acoustic)
Voditelj: Laura Smoljan
Desert rose
Koreograf i izvođač: Veronika Magdić
Glazba: Faouzia – Desert rose
Voditelj: Laura Smoljan
GROWFAM
Nipple point
Korografija: Evita Iglić
PLESNI STUDIO HEELICIOUS
Derniere danse
Glazba: Indila – Derniere danse
Koreograf/voditelj: Barbara Fabijan
ŠKOLA ORIJENTALNOG PLESA KAROLINA
Aicha
Koreografija sa svilenim velom na moderni aranžman poznate pjesme Aicha od izvođača Cheb Khaleda. Ova koreografija je moderni stil orijentalnog trbušnog plesa, a predstavlja ju srednja grupa polaznica zajedno s voditeljicom.
Glazba: Aicha – Oud cover by Ahmed Alshaiba
Voditelj i koreograf: Karolina Sič
Warda
Koreografija je moderni pristup klasičnom orijentalnom žanru glazbe i predstavlja vam ju srednja grupa polaznica zajedno s voditeljicom.
Glazba: Betwanes Beek – Warda
Voditelj i koreograf: Karolina Sič
Centar za mlade Zadar; subota, 22. studenog 19:00 h
Ctrl ⇧: IID enter log001
Autorica izvedbe pokretom dekodira algoritamsku svakodnevicu pretvarajući svoj “intimni internetski dnevnik” u multimedijalno iskustvo.
Izvedba i koncept: Korina Oltran
Mentorica: Matea Bilosnić
Vizual: Jan Mišković
Posebna zahvala Knjigozemskoj na podršci u realizaciji scenografije.
MISdirections
Ovaj autobiografski performans istražuje unutarnja previranja i napetosti između pravog i pogrešnog puta kao opozicije između tvarnosti tijela i željenih pokreta izvođačice. Sjećanja iz ranog djetinjstva stapaju se sa sadašnjim trenutkom, pretvarajući proživljena najranija iskustva s osobnim obrascima kretanja.
Tri ključne točke – oklijevanje, potraga i pronalaženje– vode tijelo kroz proces izbora, kretanja i refleksije. Dijagonala srca usmjerava kretanje, otvarajući prostor za skretanja, neočekivane smjerove i trenutke misdirectiona, ili pogrešnog usmjeravanja koje se promatra kao potencijal trenutka koji donosi novu perspektivu i neočekivane mogućnosti u samom procesu kretanja, u prisutnosti tijela i užitku koji proizlazi iz samog čina kretanja, a ne iz konačnog cilja.
Izvođačica: Irena Boćkai (Trećeprostor)
Suradnica u koreografskom procesu: Anđela Bugarija
Glazba: Autorski zvučni zapisi + Ryoji Ikeda (Data Matrix)
Ono što ostaje
Vrtim se u krug. Tražim ono „što jest“.
Ono što ostaje kratka je intermedijalna minijatura koja se bavi pitanjem ostavljanja traga. Uzimajući geometrijski oblik kruga kao konceptualni i tjelesni simbol razrade, rad istražuje ideju ritualnog ponavljanja i prepoznavanja. U prelasku iz jednog medija u drugi, pokret mijenja funkciju ostavljajući otisak tjelesnog impulsa.
Izvedba: Andrea Lauš
Mentor: Nataša Kustura
TASK napisala: Pola Pautan
More ko žena miče pločice svojih dragulja
Segment iz multimedijalne predstave Zadarskog plesnog ansambla More ko žena miče pločice svojih dragulja, sadrži u sebi interdisciplinarne elemente glazbe, fotografije, kostimografije, pokreta, plesa i ambijentalnog teatra koje ujedinjuje konkretan, a istovremeno apstraktan motiv mora kao metafora života i neiscrpna tema u svojim brojnim značenjima i neukrotivosti.
Koncept: Sanja Petrovski
Koreograf i voditelj: Patricia Gospić
Glazba: Rene Aubry – Demi Lune
Fotografije: Aleksandar Bonačić
Izvođači: Plesni studio Zadarskog plesnog ansambla: Sara Valjin, Lara Pinter, Mihaela Longin, Lori Sutlović, Daria Kurkina, Vesna Peranić, Kristina Jurić, Ivona Karuc, Mia Vidaić, Korina Radman, Tara Zeynep Kaya, Petra Kukavica, Gabrijela Vrdoljak
Umjetnički voditelj, odnosi s javnošću: Sanja Petrovski
Producenti: Natali Mahmić, Korina Oltran
Grafičko oblikovanje: Korina Oltran
Fotograf festivala: Adrijana Vidić
Tehnička podrška: Marin Bakmaz, NMZ i Koncertni ured Zadar
Pokrovitelji: Grad Zadar, Zaklada Kultura nova, Narodni muzej Zadar, Koncertni ured Zadar
Zahvala: Glazbena škola Blagoje Bersa
Produkcija: Zadarski plesni ansambl 2025.


























