
Noć tvrđava obilježit će se 10. svibnja 2026. u Zadru uz koncert grupe KRIES, najavljeno je iz Koncertnog ureda Zadar.
Zadar je grad svjetske baštine, a na UNESCO listi nalazi se upravo zbog fortifikacijske arhitekture! Obrambeni sustav Zadra sastoji se od gradskih zidina te utvrde Forte pred samim gradom. Ova renesansna utvrda, izgrađena u drugoj polovini 16. st. za vrijeme Mletačke uprave, danas je među Zadranima uglavnom percipirana kao javni park – Perivoj Vladimira Nazora.
Cilj Noći tvrđava je da se među Zadranima i njihovim gostima podigne svijest ovoj značajnoj utvrdi iz 16. stoljeća koja je izgrađena kao ključna točka obrane Zadra u vrijeme Mletačke republike koja predstavlja vrhunski primjer graditeljske baštine.
Važno je dati naglasak i na važnost ovog prostora kao iznimne prirodne baštine grada jer je Perivoj Vladimira Nazora koji je izgrađen na renesansnoj utvrdi spomenik parkovne arhitekture.
Kries je hrvatski etnosastav. Formirao ga je 2002. godine osnivač i frontmen LEGEN-a. Sastav nosi ime po tradicijskom obredu koji se svake godine slavi između Jurjeva i Ivanja – krijesu.
Nadahnuće pronalaze u melodijama i tekstovima tradicijskih pjesama, slavenskoj mitologiji, dinarskom i mediteranskom ritmu. Napravili su glazbu za film Branka Ivande “Konjanik”. Sastav je nastao na temeljima grupe LEGEN.

Ovu glazbu se često se opisuje kao spoj koncerta i rituala.
Sve je to jedna prelijepa igra. Ne mislim da postoji neki drugi svijet, ali, postoje vrata koja nam otkrivaju puno o nama samima a koja se otvaraju kada čovjek zna slušati…,navodi Mojmir Novaković, pjevač i osnivač za Ravno do dna.
“RootsWorld” povodom trećeg albuma: “Slušatelji će teško naći usporedbu s Kriesovom glazbom. Snažno muževno pjevanje i napjevi podsjećaju me na gregorijanske korale te norveške napjeve paganskog world-music benda Ym:Stammen.
Perkusijski temelji pjesama podsjećaju me na grmljavinu brazilskog Nação Zumbi. Iako različite tradicije, što je posve sigurno, one ukazuju na raznolikost globalnog sela koje Kries zahtjeva i slavi… Kries se kreće izvan kategorizacije što ‘Selo na Okuke/Village Tracks’ čini dokumentom koji gori vječnom vatrom. …perskusije prožimaju tradicionalne pjesme takvom težinom da Kries zvuči kao kakav soundtrack za ekstatične balkanske rituale.”



