Kultura

svijet književnosti

Upoznajte Bojana Krištofića, dobitnika nagrade "Post scriptum" za književnost na društvenim mrežama!

Upoznajte Bojana Krištofića, dobitnika nagrade
Igor Dugandžić

Dobitnik Nagrade Post scriptum za književnost na društvenim mrežama za godinu 2017. je Bojan Krištofić!

Donosimo biografiju i još nekoliko postova Bojana Krištofića.

#49 (6. 7. 2016.)
Učmalu ljetnu tišinu tka srkanje rakije od koprive i starčevo mrmljanje sebi u bradu, gustu i masnu. Posvuda su smješteni različiti predmeti, odabrani po ključu poznatom samo njemu — pištolj u krletki, lijekovi, budilica, prstenje... Hrana za mačku na suterenskom prozoru čeka svoju izjelicu; a dječak u tramvaju broj 6, njezin vršnjak, pokušava vježbati zgibove. Gledajući me kroz odraz u staklu, možda se pita mogu li ja to učiniti.


#51 (8. 3. 2016.)
Široka sopotska parkirališta pružaju joj utočište kad god njena garsonijera postane naporna kao nedjeljni talk-show. Nema pasa ni mačaka, ni na koga posebnog ne čeka. Ipak, dočekuje noćni bus kako bi se bez brige provozala u krugovima, čineći ono što ne stiže za dana: misliti o svemu pomalo, možda i flertovati sa šoferom te krenuti u svitanje. Na posao, u kupovinu ili gdje god već ljudi ujutro odlaze.

#53 (19. 7. 2016.)
Na istoku ― nebo indigo plave boje proteže se u gradijentu s omota ljetnih glazbenih kompilacija. Proziran mjesec stavlja točku na i. Na zapadu ― prizor u produkciji astralnog studija za CGI, podjednako svet i stvaran. Samo jedno pitanje: da li to zaslužujemo?


#56 (27. 7. 2016.)
Posvemašnja divljina vraća se po svoje tamo gdje su se godinama sukobljavala različita plemena. Ružmarin, snjegovi i šaš prekrivaju područje izmučeno mramorom, kamenom i željezom. Oslobođena zemlja sada napokon cvjeta.

#61 (25. 8. 2016.)
Postoji li u ovom jeziku ljepša riječ od češnjaka? Ne. Način na koji se č preobražava u š preko kratkog e, savijajući se držeći se za kvačicu, ljekovit je za sluh kao svi češnjevi u glavici za cijelo tijelo. Onda se š sudari s prkosnim nj (gdje se nalazi korijeNJe čudesnog lijeka), pa nj uzvikne "AK!" i cak — nasjeckan je češnjak. Ooo, češnjak!

#64 (20. 9. 2016.)
Raspašoj, rasulo, rusvaj... jutarnji. Crveno. Nasred raskršća, krezubi djed priča sam sa sobom. Žuto. Trube na sve strane rasturaj 
u slušalice. Zeleno. Grabeći krafne, mladi gospon promuklim, mamurnim glasom pjeva radnicama u pekari: "Strangers in the night, two lonely people..."

Bojan Krištofić (Zagreb, 1987.) je dizajner, likovni kritičar i tekstopisac. Diplomirao je 2012. na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Profesionalno je aktivan od 2010. godine. Bio je član uredništva Zareza, dvotjednika za kulturna i društvena pitanja, a likovne kritike, osvrte i prikaze objavljivao je u relevantnim hrvatskim i regionalnim časopisima i portalima (Zarez, Kulturpunkt, Vizkultura, Kontura, Dizajn.hr, Novosti i dr.).

Pisao je i za više emisija na 3. programu Hrvatskog radija, a kao scenarist i novinar sudjelovao je u radu TV-emisija Transfer i Strip u Hrvatskoj na HRT3.

Od 2012. do 2014. radio je u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva, sudjelujući i u organizaciji Dana D, međunarodnog festivala dizajna. Izlagao je na kolektivnim izložbama u Hrvatskoj i regiji, a 2013/14. samostalno je kurirao izložbu (Est)etika nacionalizma: dizajn za turbo-folk, koja je obišla Zagreb, Beograd, Skoplje i Mostar. Trenutačno je zaposlen u Superstudiju, kućnom studiju Croatian Design Superstorea, gdje je član organizacijskog tima festivala.

Dobitnik je Nagrade Post scriptum za književnost na društvenim mrežama za godinu 2017.
 


Reci što misliš!