Kultura

Marketinški trik

Fritzlov podrum kao umjetnička instalacija

Fritzlov podrum kao umjetnička instalacija

Nakon što je redatelja Huberta Kramara inspirirao za kazališnu predstavu 'Pansion Fritzl', slučaj austrijskog monstruma Josefa Fritzla nadahnuo je i umjetnika Nicolasa Rustona pri stvaranju instalacije 'Euphoria'

Djelo pod nazivom 'Euphoria' umjetnika Nicolasa Rustona prikazuje podrum u kakvome je Josef Fritzl godinama držao zatočenu svoju kćer kao pornografski filmski set. Uz prevladavajuću ružičastu boju posteljine, balone i igračke, Fritzlov podrum u viziji Nicholasa Rustona opremljen je mikrofonom, kamerom i televizorom.

Iako njegovu instalaciju kritičari smatraju marketinškim trikom, umjetnik kao osnovnu ideju djela navodi istraživanje seksualnih zastranjenja i uloge masovnih medija, prenosi BBC. 'Seksualni dio priče o Josefu Fritzlu prodan je kao roba, što dobro dočarava kako funkcionira današnji svijet', rekao je Ruston .

Ponajviše ga fascinira što su potomci Elisabeth i njezina oca jedini uvid u vanjski svijet dobivali putem televizije i masovnih medija, kojih su po rasvjetljenju slučaja i sami postali dio.

Instalacija je dio izložbe 'De$ire' postavljene u londonskoj galeriji Holster Projects.

Josep Fritzl je 24 godine silovao i držao zatočenu svoju kćer Elisabeth, a iz te incestuozne veze rođeno je sedmero djece. U ožujku ove godine osuđen je na doživotnu robiju. Slučaj je već nadahnuo redatelja Huberta 'Hubsija' Kramara za predstavu 'Pansion Fritzl'.


Reci što misliš!