Kultura

4 milijuna za projekte

Mogu li opstati hrvatski kulturni poduzetnici?

Mogu li opstati hrvatski kulturni poduzetnici?

Mnogi nezavisni kulturni producenti s veseljem su prije dvije godine dočekali vijest o izdvajanju sredstava namijenjenih poticanju poduzetništva u kulturi iz državne blagajne

Kako se recesija odrazila na kod nas još uvijek prilično novo poduzetništvo u kulturi i isplati li se biti kulturni poduzetnik, istražio je Vid Mesarić za Deutsche Welle.

Olinka Vištica

Mnogi nezavisni kulturni producenti s veseljem su prije dvije godine dočekali vijest o izdvajanju sredstava namijenjenih poticanju poduzetništva u kulturi iz državne blagajne.

Prema riječima ravnateljice Uprave za malo gospodarstvo pri resornom ministarstvu, Tihane Kraljić, namjena tih sredstava je vrlo široka - od nabave opreme do organizacije događanja, piše Deutsche Welle.

Za aktualni natječaj otvoren do 9. svibnja prijave još traju, a očekuje se čak i veći broj no prijašnjih godina, točnije više od 400 prijava.

Producenti kulturnih projekata zadovoljni su inicijativom ministarstava gospodarstva i kulture. 'To je nešto što može pružiti sadržaj za nove tehnologije, za elemente koji mogu biti profitabilni, ali i za otvaranje novih radnih mjesta', kazala je Olinka Vištica iz Hulahop produkcije. Ipak, predviđenih 4 milijuna kuna poticaja premalo je da bi se pokrenuo takav oblik poduzetništva.

Situaciju je potvrdila vlasnica kazališta Mala scena Vitomira Lončar kazavši: 'Mi se ne možemo natjecati ni za jedan drugi od još 20-ak programa Ministarstva gospodarstva - ni za potpore programima mladih, niti žena - tako da smo diskriminirani, a to potvrđuje i podatak o 330 milijuna kuna predviđenih za ostale programe dok je za nas izdvojeno samo 4 milijuna, što pokazuje koliko ovoj zemlji znači kultura.'

No bez obzira na recesiju i nedostatak novca Lončar ističe kako stoji iza onoga što je rekla prije 25 godina ponovno potvrdivši da sloboda nema cijenu.


Reci što misliš!