Kultura

Teatar Exit

Faust u hrvatsko-američkoj koprodukciji

Faust u hrvatsko-američkoj koprodukciji

U koprodukciji zagrebačkih Teatra Exit i K3RN3L te američkog PushPush Theater u kazalištu Exit 30. rujna premijerno će biti izvedena predstava 'Faust' s Juditom Franković i Timom Habegerom u glavnim ulogama

Prema tekstu 'The Tragical History of Dr. Faustus' Christophera Marlowea Srećko Borse u kazalištu Exit postavlja predstavu Faust koja će nakon zagrebačke premijere uskoro imati američku. U Exitu su najavili kako predstava nije za mlađe od 16 godina. Izvodi se na engleskom jeziku te je titlovana.

Judita Franković i Tim Habeger suprotstavljaju svu raznolikost vlastitih svjetova, naslijeđa raznolikih kulturnih i društvenih pozadina u jednoipolsatnoj igri upoznavanja i zavođenja. Faustovski princip, ostavljen kao matrica, podloga je na koju se naslanja žensko-muški pogodbeni odnos; osobna seksualnost pojedinca prenamijenjena je kako bi služila isključivo kao paradigma prijetnje u predstavljanju autonomnih likova, obuzdanih u svrhu realizacije koncepta, zapisao je režiser Srećko Borse.

FAUST je priča o fizičaru, astrologu, astronomu; priča o čovjeku koji tvrdi kako je i alkemičar, ali to je i priča o čovjeku koji je svakako šarlatan; sveučilišni profesor koji dobrovoljno razmjenjuje svoju dušu za nadnaravne moći i znanja ponuđena u zamjenu.

Iako obrazovan, u položaju znanstvenika, Faust je arogantan u poziciji osvajanja svih polja znanja znanih u materijalnom svijetu; dominantan, u potrazi za duhovnošću, skreće u krivom smjeru i ne vjeruje kako je pakao loš ili da uopće postoji. Što je pakao, koja mu je adresa, tko su mu stanovnici?

Dvije su rečenice Marloweovog teksta koje postavljaju perspektivu bahatog, socijalno katatoničnog pojedinca u 'objektivnu stvarnost'. Marloweov pakao je unutar nas samih, u njega smo 'uživljeni' ne samo nakon, već i za vrijeme trajanja'(...)jer gdje smo mi, ondje je pakao. A gdje je pakao, ondje mi moramo zauvijek biti'. Druga rečenica je odgovor prizvanog Mefista: 'Ali ovo jest pakao, i ja nisam izašao iz njega'. Sveukupnost postoji u odnosu na sveukupnost. Ništa ne postoji samo od sebe. Faust uči, na ubrzanom tečaju, prepoznati vlastiti pakao te dovoljno mahnit, ali nespreman za katarzu, shvaća kako otuđivanje od božanske misli jest pakao.
Smrt, prokletstvo, duhovne halucinacije, napast, lažne slobode, muka i kazna samo su prirodne posljedice nespremnosti Fausta za poduzimanje pothvata.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.