Kultura

REVOLUTION NOW & FOREVER

"Ideja revolucije je najbolja i i najefektivnija obrana pojedinca"

Umjetničke discipline kroz koje su se autori predstavili: video umjetnost, umjetnost igrica, performans, akcija, instalacije, glazbeni performans, intervencija u javnom prostoru, ...

Sinoć je nastavljena međunarodna novomedijska izložba na temu REVOLUTION NOW & FOREVER. Od izložbenih umjetničkih djela, posjetitelje su dočekali zaista neobični i nesvakidašnji izrazi i doživljaji revolucije i pobune protiv manipulacije ljudima kroz medije. Umjetnički su radovi odabrani  od nekolicine autora, od Hrvatske pa sve do Tajvana, na temelju najboljeg i najmaštovitijeg i originalnijeg prikaza i poruke u kojem se autor očituje kroz određeni revolt i ignoriranje sveprisutne političke i ine manipulacije u svojoj vlastitoj državi i svijetu.

Projekcije u prostoru galerije ZadArt bile su sljedeće:

U prostoru izloga bile su smještene dvije televizije koje su konstantno prenosile identičan 'film' - sliku.

Jedan film je bio digitalna animacija autora Kaya Maleka (Njemačka): Environment 001 I  004.

Riječ je o revoluciji mogućnosti i istraživanju medija digitalne memorije sa svojim potencijalom da nastavi priču nakon što je autor završio pisanje. Drugim riječima - Tiha revolucija.

Drugi film je bio također digitalna animacija autora lemeh42 (Italija): Inner klange.

Ovaj je rad dobio svoju inspiraciju iz istoimenog rada Kandinskog. Namjera je bila nasloniti se na odnos zvuka i slike te paralelno s tim pokušati 'povesti' gledatelja do porijekla zvuka, doslovno i fizički. Ova animacija vodi gledatelja u fiktivno putovanje kroz genezu zvuka.

Osim te dvije digitalne animacije u izlozima galerije, posjetitelji su mogli doživjeti još jednu vrstu umjetnosti - video umjetnost. Naime, u prostoru galerije bila su postavljena četiri projektora koja su na zidovima prikazivala kratkometražne, umjetničke filmske uratke i performanse koji su se također uzastopno ponavljali. Uz projektore bile su i slušalice kojima se moglo poslužiti kako bi se čulo i u potpunosti 'prisustvovalo' priči koja se, kako kažu kustosi, 'vrtila' u pozadini.

Projekcije su sačinjavali sljedeći uratci:

Video Dalibora Martinisa (Hrvatska): Egipateske stube Odese

Rad je nastao kao rezultat usporednog gledanja filma Krstarica Potemkin i video materijala o egipatskoj revoluciji na Facebooku. Krstarica Potemkin snimljena je u slavu Oktobarske revolucije u 8. godini sovjetske vlasti dok su FaceBook video dokumenti nastajali za vrijeme same revolucije i bili njen ključni čimbenik.

Video performans Rina Efendića (Hrvatska): Generally watching.

Rad 'Generalno gledajući' nastao je u trenutku, bez posebne pripreme, ali sa sviješću o sveprisutnoj političkoj i medijskoj manipulaciji. Pa tako kao što Kunderina baka koja gledajući svoju krušku u dvorištu ne vidi iza ograde ruske tenkove koji dolaze, i autor ovog uratka brine svoju brigu. Gledajući na događaj kojeg nisam sudionik, pomaže sam sebi pojmiti situaciju za koju nije ni kriv ni dužan. Naime, film u pozadini prikazuje prijenos izricanja optužbe generalu Gotovini dok se u prvom planu prikazuju ruke koje drže zubnu protezu i čiste je četkicom. Dakle poruka se može u potpunosti poistovjetiti s objašnjenjem gore spomenute Kunderine bake.

Video Gulia Silbersteina (UK): Reform.

Mi smo pobuna i ustanak duha. Vjerujemo da je revolucija neizbježna, da je nezaobilazna kazna i osveta poniženog duha uzrokovana 'tvojim' djelovanjem. Mi nismo utopisti; mi ovu revoluciju možemo shvatiti jedino kao društvenu formu. Ako igdje postoje muškarci i žene koji su svjedoci koalicije koja djeluje protiv njih (izdajica, pobunjenika, zatvorenika), ne dajte im da zaborave kako je ideja revolucije najbolji i i najefektivniji zaštitnik svakog čovjekaTri nedavne vijesti - studentski prosvjedi u Londonu, prosvjednici na mostu u Kairu i tsunami u Japanu - su dekonstruirani i prostorno i vremenski te su 're-stopljeni' zajedno. Video prikazuje nepremostivi jaz između Stvarnog i njegove reprezentacije u digitalnom obliku . Deformacija za reformaciju.

Video Wei-Ming Hoa (Taiwan): The Art-Qaeda project.

Pomoću gerilske akcijske umjetnosti, ovaj projekt predstavlja razgovor između slike i ambijenta grada. Koristeći snažni projektor projiciraju se slike u pokretu za prikaz zadivljujućih, vizualnih vatrometa. Video kombinira okoliš i vizualne slike predstavljajući različiti tijek misli.

Uz video projekcije i performanse, izložena su bila i sljedeća 'umjetnička djela':

Umjetnička akcija Tine Erjavec (Hrvatska): Political revolution.

Rad istražuje verbalnu mistifikaciju politikanskog vokabulara sveden na svojstveno umijeće - umijeće manipuliranja prilikom čega dolazi do revolucije profesionalnih demagoga. Rad prikazuje revoluiranje političke retorike do stupnja apsurda (nonsensa). Političke poruke/rečenice kojima prikazuje taj nonsens političke retorike bile su izložene jedna pored druge, duž cijelog jednog zida galerije. Posjetitelji su tako mogli pratiti i uočavati 'poruke', na hrvatskom i engleskom, koje je autorica na sebi svojstven način htjela prenijeti publici.

Također, bila je prisutna i prostorna instalacija Đurđice Katić (Hrvatska): Thin red line.

Projekt odvaja i povezuje ideje, djela, uzroke i posljedice - kontradikcije. Obilježava sve promjene od početka civilizacije i svijesti čovjeka - slavne datume individualnih i nacionalnih kalenadara, od samog rođenja kao mogućnosti evoluiranja genetskog materijala do sukoba, previranja, pobjeda i poraza. Rad se definira kao markacija prošlog izraza za izlazak u labirint nepostojećeg ...

Nakon otvorenja izložbe, nastavak novomedijskog programa na temu REVOLUTION NOW & FOREVER nastavio se od 21.30 - 24.00 sata na platou ispred novog Kazališta lutaka u obliku glazbenog performansa. Nastupali su bendovi:

'Ilija i zrno žita' - glazbeni performans -  Bend sačinjavaju: Ilija Šewarnadze - vokal, Zrno Žita - vokal, Kullen Panonski - gitara, Viški Pogač - bas, Pseudo Sjemenka - bubnjevi, Digital Burek - synth&samples, Sućur Bob - truba.

Riječ je o performativnom bendu koji svojim skladbama govori o ozbiljnim aktualnim zbivanjima i stanjima u svijetu i državi na njima specifično neozbiljan način. Humorističnim, ciničnim i ironičnim tekstovima uz žestoke punk rifove kombinirane svemisrkim electro sintovima, bend je kako glazbeno tako i scenski izazivao smjeh kod publike. Inače, bend je nastao u mračnim Splitskim pdrumima i trošnim garažama 2008. u kojima su kovali svoj nepodoban zvuk.

'Ass T´Maa' + i.j.pino: Hrvatska je država s greškom, Rock & Noise radio-drama

Na rock & Noise podloga, koju je izvodila 'Ass T'Maa', uživo su ubacivane glasovne intervencije, citati, dijelovi raznih kolumni-reakcija-pogleda iz dnevnog tiska na našu CRO svakodnevnicu. Glas se provlačio kroz pedale/multiprocesor. Kretanjem po pozornici, izvođači su pokretima tijela podcrtavali situaciju.

Glazbeni performans EU PIONIR

Riječ je o performansu koji retrogradno uspostavlja korelaciju između Molotovljevih koktela, ulaska u EU, nacionalne memorije kolektivnog identiteta, tereta povijesti jednog naroda, aplikacijskih formulara i standarda produkcije umjetničkih djela unutar i izvan EU. Uz to se odvija prisezanje i zakletva pionira s pojmovima vezanim za značenje riječi PIONIR. Pitanje koje se kroz performans postavlja jest: Je li danas umjetnik Pošten, Iskren, Odan, Napredan, Istrajan i Radišan? Mogu li se ove kvalitete koje je pionir trebao posjedovati uopće mogu detektirati u današnjoj umjetničkoj produkciji i praksi?


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.