Kultura

18. rujna

Jeste li spremni za prvo virtualno kazalište?

Jeste li spremni za prvo virtualno kazalište?

Umjesto u kazališnoj dvorani, izvedba je ovako moguća svugdje, kao i recepcija

Tko to kaže da hrvatsko kazalište nije, između ostaloga, i suvremeno? Bavi se ponekad i suvremenim temama, pokušava biti producirano na nešto suvremeniji način, gluma nije baš uvijek devetnaestostoljetna i, pored svega toga, premijerom projekta '@BetaSkroz: pustolovine u mikrosociologiji' ući će i u virtualni prostor.

Predstava koja će se dogoditi 18. rujna 2011. u nekom zagrebačkom stanu istodobno će se događati i na internetu, točnije na mrežama za razmjenjivanje teksta, slike i tona. Twiter, Instagram i Soundcloud tako će i službeno postati mjestom izvedbe, iako su to već odavno, o čemu se već pišu i znanstveni radovi.

Konstrukcija identiteta u virtualnom prostoru, njihova mnogostrukost i mnogolikost te najrazličitije mogućnosti njihovih umrežavanja nije daleko od svega što zanima suvremenu izvedbenu umjetnost. Bilo je samo pitanje kad će i progresivnija struja domaćeg kazališta to shvatiti i prihvatiti, pogotovo ako se uzme u obzir to da je u domaćem slučaju ta progresivnija struja ujedno i nezavisnija, što automatski znači i to da joj je produkcijska snaga ne samo u posljednje vrijeme bitno manja od one institucionalne.

Umjesto u kazališnoj dvorani, izvedba je ovako moguća svugdje, kao i recepcija, jer projekt '@BetaSkroz' nudi zainteresiranima mogućnost i da fizički budu na predstavi, kao i da prate njezin tijek bilo gdje se nalazili. Pod uvjetom, naravno, da sa sobom ima svoj pametni telefon, laptop i slične naprave.

Iza projekta stoji domaći umjetnički kolektiv SKROZ, koji su prije šest godina osnovale dramaturginja Maja Sviben i redateljica Nora Krstulović, poznatija kao pokretačica nažalost ugašenog portala Teatar.hr. Koncept ovog konkretnog rada potpisuju Nora Krstulović i Vedran Peternel, audio umjetnik koji surađuje s podjednako na zvučnoj slici Cargo Orkestra i autoreferencijalnih čitanja Ivane Sajko.

Riječ je o nastavku istraživanja započetog s izvođačima koji su podjednako nekonvencionalni - Edinom Pličanić, balerinom i prvakinjom Baleta Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, i Antom Perkovićem, glazbenikom, glazbenim kritičarom i publicistom. Kako se razvila njihova suradnja i snalaženje u situacijama koje im jesu bliske, ali pred njih uvijek stavljaju i nove izazove te kako se njihovi identiteti umnažaju putem suvremene tehnologije i zadataka koje saznaju tijekom same izvedbe, vidjet će se, čuti i čitati 18. rujna, u još nepoznato vrijeme.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.