Kultura

Lendava

Slovenija "domaćin" izložbe Davora Dolenčića

Slovenija

U Lendavi, u susjednoj Sloveniji, od 18. studenog do 15. prosinca u Galeriji Kulturnog doma bit će otvorena izložba fotografija Davora Dolenčića, predsjednika Fotokluba Čakovec. Na izložbi nazvanoj „Panonski zid" izloženo je sedamnaest fotografija u boji velikog formata. Organizator izložbe je Zavod za kulturu i promociju Lendava, a pokrovitelj izložbe je Općina Lendava, koja je uz Fotografski studio Kaufland podržala i materijalno poduprla realizaciju cijelog projekta izložbe.

Autora fotografije i njegovu izloženu seriju prigodom otvorenja izložbe predstavili su Sandra Habjanič etnologinja i povjesničarka umjetnosti iz Murske Sobote i Vinko Šebrek počasni predsjednik Foto kluba Zagreb. Među mnogobrojnim gostima na otvorenju su bili i članovi autorovog Fotokluba Čakovec i članovi prijateljskog mađarskog Fotokluba iz Nagykanizse. Fotografije se mogu razgledati do 15. prosinca.

Riječ je o drugoj Dolenčićevoj samostalnoj izložbi, zapravo o njegovom svojevrsnom fotografskom eseju, koji je nastao kao rezultat njegovog dosljednog i požrtvovnog višegodišnjeg fotografiranja oronulih fasada starih i propadajućih panonskih kuća i drugih starih i napuštenih objekata u njegovom životnom okružju - u hrvatskom Međimurju i slovenskom Prekmurju. Tako je nastao opus od preko tisuću zanimljivih fotografija, od kojih je najbolje odabrao za ovu izložbu. Ovom izložbom Dolenčić je potvrdio svoju zrelost fotografa serija, fotografa posebnih tematskih cjelina u kojima je ostvario odličnu sintezu dokumentarnog i estetskog u svakoj fotografskoj slici.

Na ovoj izložbi autor pokazuje fotografije za čije je stvaranje našao inspiraciju u propadajućim tradicionalnim panonskim kućama, koje su odavno napuštene i koje svakodnevno nagriza zub vremena. Tako je fotografirao detalje oronulih, ruiniranih zidova, nadrealističkog ugođaja, gotovo na tragu one fantazije oronulog zida sa kakvim se još prije Drugog svjetskog rata bavio poznati hrvatski slikar Marijan Detoni na svojoj čuvenoj slici - "Fantazija oronulog zida".

Radi se o Dolenčićevom interesu za ugođaje melankolije, osjećaje tuge i čežnje za proteklim vremenima kakvu ti motivi nose. Ikonografija derutnoga zida nosi i stanovitu fascinaciju predmetom, ali ne u njegovom funkcionalnom već u njegovom metaforičkom značenju. Kroz njegove fotografije čitamo duh patinom obilježenih objekata, duh panonske arhitekture čijim prostorom odzvanjaju melodije prošlih vremena, koje bude osjećaje neizvjesnosti i prolaznosti. Posebnost njegovog pristupa ovim temama ogleda se u njegovoj dubokoj i specifičnoj osjećajnosti i doživljavanju svijeta oko sebe i njegovog istančanog odnosa prema kulturnoj baštini i u tom smislu njegovoj inventivnoj interpretaciji njezina očuvanja putem fotografske slike.

Obje njegove samostalne izložbe kao i sveukupni fotografski opus potvrđuju Dolenčića kao formiranog autora osebujnog stila, prepoznatljive poetike, snažnog, uvjerljivog i dosljednog izričaja i na neki način verificiraju njegovu zrelost kao autora, jer stvaranje samostalnih izložbi i izlaženje s njima u javnost znači da autor posjeduje osobni stav i ima izgrađen umjetnički izričaj kojem znalački prenosi svoju originalnu ideju i jasnu poruku.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.