Kultura

Glazbeno scenski spektakl na Višnjiku

"Jalta, Jalta": Glazbeno-scenska poslastica kao vječna oda slobodi

U prepunoj dvorani Krešimira Ćosića za glazbeno-scensku poslasticu tražilo se mjesto više

Najizvođeniji hrvatski mjuzikl "Jalta, Jalta", skladatelja Alfija Kabilja i libretista Milana Grgića, u obnovljenoj postavi kazališta "Komedija" oduševio je zadarsku publiku.

 

U prepunoj dvorani Krešimira Ćosića za glazbeno-scensku poslasticu tražilo se mjesto više.

Četiri desetljeća nakon praizvedbe, "Jaltu" je uprizorila nova generacija glumaca kazališta "Komedija", ali i neki članovi iz originalne postave. Redateljsku palicu ponovno je preuzeo Vlado Štefančić, naš kazališni doajen.

U impresivnoj scenografiji Dragutina Broza i živopisnim kostimima Elvire Ulip, pozornicom su prodefilirali novi-stari junaci. Glavne uloge povjerene su Sandri Bagarić i Đaniju Stipaničevu.

Univerzalno ruho ode slobodi oslanja se na povijesni susret Churchila, Roosevelta i Staljina u Jalti 1945. godine, a priču nose tri sobara velikih moćnika, Griša, Larry i Stanley, u pokušaju podjele ''najljepšeg komadića zemaljske kugle''- Zelene livade.

Svaki od sobara u posebnom je odnosu s Ninom Filipovnom (Bagarić). I dok traje sukob sobara, koji nevoljko dijele stol, piće, granu za sušenje donjeg rublja svojih šefova, pa i voljenu ženu, na mapi svijeta pojavljuje se misteriozna zelena mrlja...

Sandra Bagarić u ulozi fatalne Nine (ili, kako bi rekao Amerikanac, ''ninđe'') naprosto osvaja! Samouvjerena i talentirana, Bagarić je doista mnogo više od ljupke pojave na sceni i oduševljava šarm i koketna manipulacija njezine Nine Filipovne.

Đani Stipaničev siguran je u ulozi Rusa Griše, kao i Ronald Žlabur u ulozi Amerikanca Larrya, ali pažnju gledatelja ponajviše plijeni Britanac - briljantan Dražen Čuček-Stanley koji se kao dežurni klaun najbolje snalazi u vrckavoj jezičnoj igri danoj likovima sobara kako bi nam dočarala njihovu nacionalnu pripadnost, sa svim stereotipima koji se uz to vežu.

Jasna Palić Picukarić nezaboravna je brigadirka i pružila je upečatljivu interpretaciju.

Uvjerljivo ''ljepilo'' pomalo klimavog libreta Milana Grgića predstavljaju songovi Alfija Kabilja, koji kulminiraju u legendarnoj odi slobodi, ''Neka cijeli ovaj svijet''.

Ne smijemo zaboraviti ni vrlo dobre plesne točke koje su prema koreografiji Tihane Škrinjarić postavili Tina Vrtar Stipić i Mladen Mordej Vučković.

Treba naglasiti kako je ansambl oduševio jer je u svakom segmentu pružio ono ponajbolje, naprosto je užitak gledati umjetnike koji istinski vole to što rade i daju sve od sebe; no isto tako, pitamo se zašto je zadarska publika mlako zapjevala odu slobodi kada ju je ansambl pozvao na to. No, na samome kraju se ''iskupila'' snažnim aplauzom.

FOTOGALERIJA


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.