Kultura

GKZD

Čitajmo im od najranije dobi!

Čitajmo im od najranije dobi!

''Čitaj mi!'' naziv je prve nacionalne kampanje posvećene poticanju čitanja naglas djeci najranije dobi u koju se uključuje i Gradska knjižnica Zadar.

Kampanju "Čitaj mi!" pokreću Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskoga knjižničarskog društva, Hrvatsko pedijatrijsko društvo, Hrvatsko čitateljsko društvo, Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti i UNICEF Hrvatska, pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.

U Europskoj godini čitanja naglas, hrvatski pedijatri, knjižničari i drugi stručnjaci, u suradnji s medijima i nakladnicima, zajedničkim snagama pokreću prvu nacionalnu kampanju za poticanje čitanja u obitelji, u želji da se kod roditelja, ali i cjelokupnog društva, razvije svijest o njegovoj važnosti.

Danas, na Dan dječje knjige, 2. travnja, kreću aktivnosti u Gradskoj knjižnici Zadar, doznajemo od Dajane Brunac i Žozefine Žentil-Barić.

GKZD vrši besplatan upis djece u dobi do godinu dana

''Knjižničari će na radionicama čitanja naglas roditelje uputiti u to što je dobra slikovnica te kako čitati naglas mališanima - za razliku od vrtića, na ovim radionicama roditelji su prisutni i mogu vidjeti kako njihova djeca reagiraju na priče ili pjesmice uz pokret, brojalice i sl'', kaže Brunac.

Cilj kampanje je ponuditi roditeljima informacije o tome zašto je važno djeci čitati naglas, kako im i kada čitati, što je kvalitetna slikovnica i kako se ona mijenja s djetetovim odrastanjem.

''Knjižnica surađuje s brojnim vrtićima, kao i stručnjacima, te udrugom Izvor. ''Osim radionica utorkom od 16 sati, dijelit će se slikovnice u pedijatrijskim ordinacijama, a informacije roditelji mogu dobiti i na web stranici kampanje, citajmi.info. Na Facebooku će biti organizirana i nagradna igra'', doznajemo od Žentil-Barić.

Svjetska istraživanja pokazuju da se djeca kojoj se od najranije dobi čita i priča brže razvijaju, da pokazuju veće zanimanje za okolinu, da brže uče, da bolje komuniciraju s drugima te da razvijaju predčitalačke vještine, što sve izravno utječe na njihov budući školski i poslovni uspjeh.

Hrvatska istraživanja pokazuju da se djeci u obiteljima nedovoljno čita te da roditelji čitanje nisu prepoznali kao jedan od čimbenika koji pozitivno utječe na pravilan razvoj djeteta kao osobe i kao budućeg ljubitelja knjiga. Stoga je potrebno u obiteljima razvijati svijest o važnosti čitanja od najranije dobi.

Kampanja "Čitaj mi!" naglašavat će da s čitanjem naglas valja započeti od rođenja djeteta kako bi to postalo ugodnim dijelom svakodnevnog druženja roditelja i djece.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.