Kultura

"Vražji" 6. Supetar Super Film Festival

Šesti Supetar Super Film Festival odabrao Đelo Hadžiselimović

Šesti Supetar Super Film Festival odabrao Đelo Hadžiselimović

Nakon što je peti jubilarni Supetar Super Film Festival lani svaku večer (po)punio ljetnu supetarsku terasu te donio brojna i filmska i atmosferična uzbuđenja, između ostalog i nastup sad već živuće legende, bračnog posrednika Nedjeljka Babića iz velikog dox-hita Gangster te voli koji je na noge i ples digao cijelu bračku publiku, i ovogodišnje je izdanje, od 14. do 19. srpnja, rezervirao za najbolje dokumentarne filmove kratkog i dugog metra, i to iz 12 zemalja regije i cijele Europe.

Kao uvertira i prigodan „warm up day" je nulti dan Festivala, 14. srpnja, koji će publiku zavedenu nogometnim ludilom promptno prebaciti pred filmsko platno gdje će se u 21 sat vrtjeti slavni Oskarom pozlaćeni dokumentarac „U potrazi za Sugarmanom", dirljiva priča o dva južnoafrička novinara koji nastoje otkriti što se dogodilo s njihovim idolom, američkim folk-glazbenikom Sixtom Rodriguezom.

Unatoč golemom svjetskom uspjehu filma, redatelj Malik Bendjelloul je ubrzo podlegao posljedicama dugogodišnje borbe s depresijom te prerano napustio ovaj svijet, ostavivši upravo taj dox kao svoj posljednji i najbolji redateljski rukopis.

Službeno je otvaranje Festivala zakazano za utorak 15. srpnja, koji će vrata otvoriti gorko-slatkom komedijom o najneobičnijem zanimanju na svijetu, jednostavna imena „Pogrebnik" snimatelja, scenarista i redatelja Dragana Nikolića, ujedno i gosta SSFF-a, kojeg očekuje i „filmska čašica" razgovora poslije projekcije filma. Intimnim portretom glavnog protagonista, koji radi u pogrebnom poduzeću svog tasta, a ne morbidnom pričom o smrti kako bi se moglo nagovještavati, te izrazito fokusiranom kamerom, taj je dokumentarac već oduševio i do suza nasmijao zagrebačku publiku na ovogodišnjem ZagrebDoxu.

Od filmskih poslastica iz domaćeg programa svakako treba izdvojiti višestruko nagrađivani dokumentarac o žrtvama kredita u švicarcima „U braku sa Švicarcem" istaknutog filmskog kritičara Arsena Oremovića koji se gleda kao da je igrani film te podsjeća na hit-doxove Michaela Moorea, zatim kontroverznu priču felinijevskog stila o jednom neobičnom splitskom kvartu u kojem vlada samo jedna svetinja - Hajduk - u filmu „Brda 21000 Split" Silvija Mirošničenka, inače i autora vrlo popularnog autobiografskog doxa o glazbeniku Edi Majci „Sevdah o rodama", koji će upravo u Supetru premijerno prikazati svoj najsvježiji uradak, dugoiščekivani film „Prozor na život", dokumentarni eksperiment o zavorenicima koji je dosad zbog tabu-teme bio zabranjen te je stoga izostao i s ovogodišnjeg ZagrebDoxa, te naposljetku izvrsno promišljen, „skrivenom kamerom" snimljen i urnebesno duhovit dokumentarac Autofokus Borisa Poljaka u kojem kamera svjedoči preobrazbi prostora u 'pozornicu‘ gdje se izmjenjuju neobični događaji, a slučajni turisti postaju glumci u predstavi. Film je tek što je ugledao svjetlo dana pomeo konkurenciju i pobrao većinu važnijih nagrada na domaćim i regionalnim festivalima.

Od europskih 'best buy' doxova za preporuku su svakako britanski laureat na Berlinaleu ove godine, „Duh četrdesete i pete", strastveni filmski portret jedne povijesne epohe Ujedinjenog kraljevstva, koji potpisuje Ken Loach, kao i luckasto-šarmantni dox o lovu na prvi seksualni odnos superpametnog i superzgodnog ali autističnog Enee „Posebna potreba" Carla Zarottija, i 'na ruski način žestok' dokumentarac „Krv" redateljice Aline Rudnitskaye, priču o mobilnoj stanici za doniranje krvi koja putuje po malim ruskim gradovima i siromašnim Rusima kojima je to nerijetko jedini izvor preživljavanja, a gdje kolanje krvi pulsira poput današnjeg društva u cjelini.

Kako se 'tim koji pobjeđuje ne mijenja', tako je i ove godine ponovno za presjek najboljih recentnih europskih dokumentaraca zadužen Oliver Sertić, a ono najbolje retrospektivno iz domaće produkcije pak stiže prema 'receptu' legendarnog Đele Hadžiselimovića, u programu pod magičnim nazivom „Odabrao Đelo Hadžiselimović".


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.