Kultura

\"Amadeus\" u HNK Zadar

Ako sve ostalo prođe i nestane, glazba mora ostati

Ako sve ostalo prođe i nestane, glazba mora ostati

Predstavu definitivno nose sjajna scenografija Stefana Katunara i kostimi Marite Ćopo

Zadarska publika nema često priliku doživjeti onaj dašak glamura koji krasi kazališnu kostimografiju poput one u Gavellinim ''škrinjama''.

Prava škrinja s blagom otvorila se sinoć u Hrvatskom narodnom kazalištu Zadar, gdje je zagrebačko kazalište igralo "Amadeus", predstavu koju je kritika nazvala mješavinom burtonovske poetike i Mozartove glazbe.

Predstava prema tekstu britanskog dramatičara Petera Shaffera, po kojemu je nastao i kultni film Miloša Formana, romansirani je prikaz Mozartova života i smrti, a povijesne činjenice prepuštene su autorovoj interpretaciji.

Enes Vejzović pojavljuje se u ulozi Salierija, dvorskog skladatelja na dvoru austrijskog cara Josipa II. Filipu Križanu povjerena je uloga glazbenog velikana, Wolfganga Amadeusa Mozarta, ujedno i provokatora koji je uznemirio staloženog Talijana potpuno nenaviknutog na uvrnutosti kakve je posjedovao genijalni mladi Mozart, kojemu je glazba igra, baš kao i sam život.

Mozartovu suprugu igra Nataša Janjić, a Franjo Dijak sjajan je kao komični car, poslušni dvorjani su Janko Rakoš, Zoran Gogić i Siniša Ružić , te demoni iz Salierieve glave - Ankica Dobrić, Ivana Bolanča, Perica Martinović i Natalija Đorđević.

"Ako sve ostalo prođe i nestane, ovo mora ostati.", reći će u jednom trenutku Salieri za Mozartovu glazbu.

Predstavu definitivno nose sjajna scenografija Stefana Katunara i kostimi Marite Ćopo, a zanimljiva su rješenja koja nudi Dora Ruždjak Podolski, sklona kiču i bizarnostima.

Romantizirana biografija jednog od najvećih glazbenika i buntovnika ipak ostavlja dojam skice, odnosno, nameće se dojam da je ostalo mjesta za dublju i ozbiljniju dramsku posvetu.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.