Kultura

Zainteresiranost kreativaca iz raznih sfera kulturne industrije

Uspješno otvorena 4. Međunarodna autorska kreativna konferencija MAKK 2016

Uspješno otvorena 4. Međunarodna autorska kreativna konferencija MAKK 2016

Četvrto izdanje Međunarodne autorske kreativne konferencije MAKK 2016 svečano je otvoreno u četvrtak, 17. studenog, u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti. Ovogodišnji MAKK obilježila je velika zainteresiranost kreativaca iz raznih sfera kulturne industrije, od glazbe i filma do književnosti i dizajna, ali i brojnih predstavnika medijskih i PR agencija te stručnjaka iz područja autorskog prava.

Kao uvod u brojne zanimljive panel diskusije i predavanja prvog dana MAKK-a, uz glazbeni nastup mlade slavonske kantautorice Mije Dimšić, posjetiteljima konferencije obratili su se Iva Hraste Sočo, pomoćnica ministrice kulture Republike Hrvatske, Ana Rački Marinković, zamjenica ravnateljice DZIV-a, Gordana Deranja, predsjednica Hrvatske udruge poslodavaca i Ante Pecotić, predsjednik Hrvatskog društva skladatelja, organizatora konferencije. Svi su naglasili važnost kulturnih i kreativnih industrija te potrebu za većim uključivanjem tog sektora u gospodarsku strategiju Hrvatske.

Prezentacijski dio konferencije otvorio je francuski stručnjak Vincent Robert (EY Société d’Avocats) predstavivši aktualnu reformu autorskog prava i izazove koje najavljeno Jedinstveno digitalno tržište krije za kreatore, ali i konzumente kreativnog sadržaja online.

Posebno zanimljiva bila je panel diskusija „Kreativni sadržaj i digitalni servisi – a gdje sam tu ja?!“ u kojoj su sudjelovali Aleksandra Kovač, Suzanne Combo (International Artists Organisation), Nenad Marčec (HDS ZAMP), Branko Skendžić (Deezer Hrvatska) i producent Srđan Sekulović Skansi, uz moderatora Milana Majerovića Stilinovića. Pitanja poput zarade autora i izvođača od digitalne konzumacije glazbe, nedavno završenog spora između YouTubea i njemačke GEMA-e te budućnosti digitalnih servisa, pogotovo za mlade glazbenike, izazvala su i aktivno sudjelovanje publike MAKK-a. „Autori su temelj, oni pružaju sadržaj i bez njih nema sustava“, zaključak je panela.

Tonči Huljić i Igor Barberić, uz Mira Gavrana jezgra mjuzikla „Pacijenti“, u razgovoru s Natašom Božić predstavili su kreativnu i poslovnu priču nastanka mjuzikla te ujedno najavili i skorašnji nastavak suradnje na novom glazbeno-scenskom projektu. Kao glazbeno iznenađenje, Damir Kedžo, jedan od protagonista mjuzikla, izveo je pjesmu „Mastermind“ izazvavši ovacije okupljenih.

Što hrvatske kulturne i političke institucije mogu naučiti od francuske prakse kada je u pitanju zaštita i promocija domaćeg kulturnog proizvoda, bilo je glavno pitanje panel diskusije „Francuzi to rade bolje: što možemo naučiti od njih?“. Pod vodstvom Danijele Trbović, o francuskim i hrvatskim iskustvima u glazbi, filmu i kulturi općenito govorili su Luc Lévy, direktor Francuskog instituta, Antun Tomislav Šaban, glavi tajnik Hrvatskog društva skladatelja, Danilo Šerbedžija, predsjednik Društva hrvatskih filmskih redatelja te glazbenici i autori Darko Rundek i Tinkara Kovač.

Izrazito sadržajno predavanje o utjecaju filmske glazbe na gledatelje i doživljaj filma, uz nekoliko improviziranih glazbenih primjera uživo, održala je Aleksandra Kovač, beogradska autorica i producentica. Program prvog dana MAKK-a zaključen je projekcijom filma „Generacija ’68.“ Nenada Puhovskog koju je, u razgovoru s Andrijom Škarom, najavio Darko Rundek, autor glazbe za film.

Druženje govornika i sudionika konferencije nastavljeno je u Diana baru hotela Westin, uz glazbene nastupe kantautorice Jelene Radan i DJ GO CUT-a.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.