OBJASNILI PROCEDURU

Što ako vas je blokiralo vozilo na izlazu s parkinga? Zvati pauka, čekati ili podići brisače i otići na kavu?

Foto: eZadar

Nakon što su eteru Radio Zadra slušateljica požalila kako u popodnevnim satima nije mogla doći do Pauk službe, odlučili smo provjeriti s Obalom i lučicama u kojim situacijama građani mogu pozvati službu i u koje doba.

Radno vrijeme, svakog dana, osim praznika 07:00 – 21: 00 sati , a subotom 07:00 – 14: 00 sati. Izvan radnog vremena organizirano je dežurstvo za izdavanje vozila i hitne intervencije.

Hitna intervencija nije ako zovete neradnim danom zato što ne možete izaći iz garaže, već npr. poziv zbog ometanja javnog prijevoza ( autobus ), blokiranje vozila Hitne pomoći,  ometanje ili blokiranje pristupa vatrogasnim vozilima, nemogućnost pristajanja trajekta ili putničkog broda i slično, objašnjavaju iz Obala i lučica.

Najviše negodovanja među građanima izazivaju ipak situacije kad ostanu blokirani na privatnom parking – ne nužno obiteljske kuće, već i većem broju ljudi dostupna parkirališta javnih zgrada kao što je parkiralište kod Sigme u Teslinoj.

Foto: Dino Stanin/PIXSELL

– Privatna površina je prostor ( parking ) koji je označen tablom privatno ili ulaznom rampom, vratima, i isključivo na korištenje stanarima, vlasnik ide narudžbenicom prema društvu i sam snosi troškove prijevoza, te nastali trošak preko odvjetničkog društva potražuje od vlasnika vozila. Ukoliko  objekt, zgrada ima registrirane objekte npr. trgovinu, kaffe bar itd. u istoj i dostupno širim masama, površina, čestica  je privatna ali dostupna svima pa se kao takva tretira kao javna površina, te se može postupati po čl. 84. ZOSP -na cestama.

Većina ipak ne želi plaćati trošak svjesni da će sudski postupak biti dugotrajan, skup i s neizvjesnim ishodom. Građani stoga često pribjegavaju “narodnoj metodi” – podizanju brisača na vozilu kao svojevrsnom upozorenju nepropisno parkiranima.

Kako objašnjavaju iz Obala i lučica, “služba radi na način da obilazi gradske ulice, mjesta za inv. osobe, mjesta za dostavu, punionice el. vozila itd, po članku 84. zakona o sigurnosti prometa na cesti, isključivo gdje pauk smije uredovati. Kada uoči vozilo u prekršaju  putem fotografije i video linka šalje prometnom redaru ili policiji na uvid a od istih se čeka odgovor i nalog, ako ispunjava sve uvjete propisane zakonom o sigurnosti prometa na cestama za premještanje i povratnog dobivenog naloga, pristupa se radnji podizanja i odvoženja na lokaciju M. Marulića 4 (deponij), također većinom premještamo po dojavi građana na adresu Grad Zadar, prometno redarstvo, te nas prometni redari šalju na predviđenu adresu”.

Konačno, naglašavaju da “za sve informacije zovite Grad Zadar, prometno redarstvo, adresa Narodni trg 1,  naše nalogodavce, bez njihovog odobrenja nema premještanja nepropisno parkiranih vozila”.

Najviše to dolazi do izražaja kada su u pitanju napuštena vozila. Ona svoj nalog čekaju već mjesecima, a obavijesti o uklanjanju već su toliko izblijedile da nije moguće razaznati kako su postavljene početkom rujna.

Za kraj iz Obala i lučica poručuju:

Poruka građanima, u prometu morate voditi brigu o ostalim sudionicima, ( pješacima ) niste sami, pješacima ostavite taj minimum 100 cm, žena sa dječjim kolicima mora izlagati sebe i vlastito dijete zaobilazeći vozilo koje je parkirano na nogostupu ! Mjesto za osobe s invaliditetom je predviđeno da takvoj skupini olakšamo svakodnevni život, itd.. Budimo ljudi savjesni, i korisnije je novce za plaćanje pauka potrošiti na nešto pametnije.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest