U logu FedExa, najpoznatije američke tvrtke za dostavu, krije se strelica između posljednja dva slova naziva, a autor i guru dizajna Stephen Bayley nazvao je tu strelicu "najsretnijom slučajnošću u povijesti dizajna" nakon što je logo FedExa uvrstio na listu 20 dizajna koji su definirali moderni svijet.
Ono što je najzanimljivije je činjenica da to zaista i jest bila
slučajno. “Na pameti nam uopće nije bila strelica”, rekao je za
CNN Lindon Leader koji je dizajnirao logo 1994. godine. “No,
tijekom smišljanja loga postao sam zainteresiran za dizajn s
veoma gusto raspoređenim slovima”, objasnio je Leader čiji je tim
složio oko 40 vrsta logotipova za FedEx dok nisu shvatili da
kombinacija slova E i X čini strelicu
“Nakon nekoliko dana shvatio sam da bi se obična strelica mogla
ukomponirati među slova te tako sugerirati da FedEx dolazi od
točke A do točke B pouzdano, brzo i precizno”. kaže Leader koji
smatra da je moć strelice upravo u tome što je ona, na neki
način, skriveni bonus. Ako je ne vidite, ona ne smanjuje moć
loga.
“Koliko sam čuo, jedna od pet osoba uoči strelicu u logu. Ali
mnogo ljudi mi je reklo da im je jako zabavno druge upitati mogu
li pronaći nešto skriveno u logu”, objasnio je.
Ista kompanija koja je stvorila logo FedExa stvorila je i još
jedan logo koji fantastično iskorištava prostor. Riječ je o logu
kompanije NorthWest Airlines koji su koristili od 1989. do 2003.
godine. Logo se sastoji od kombinacije kruga i strelice te slova
N koji čine kompas koji pokazuje prema sjeverozapadu (northwest,
eng. sjeverozapad, op.a.). Međutim, to nije sve, kombinacija
strelice i slova N čini i slovo W (samo bez donjeg lijevog
dijela).
“Praksa skrivenih elemenata srodna je svim vizualnim
komunikacijama, ne samo pri stvaranju logotipa. Ta praksa je
stara kao i sama praksa stvaranja logotipa, ali je svoj vrhunac
vjerojatno dosegnula 1970. godine kad su duhovite vizualne i
verbalne analogije postale središte grafičke dizajnerske prakse.
To je bilo doba velikih ideja”, izjavio je za CNN Paul McNeill,
dizajner i predavač na London College of Communication.
Načela optičkih iluzija koja se koriste u tim nacrtima, tvrdi,
temelje se na psihologiji vida i teoriji Gestalt koja proučava
mogućnosti mozga da stvori čitave oblike iz linija, oblika i
krivulja.
Ponekad je skriveni element skriven toliko dobro da se može
uočiti samo ako se istakne, poput skrivenog medvjeda u logotipu
čokoladice Toblerone. Međutim, je li to jednako učinkovito za
kompaniju?
“U jednu ruku, da jer ti logotipi nastoje identificirati proizvod
ili uslugu s robnom markom na ekonomične i neposredne načine,
koristeći humor kako bi izazvali pozitivnu reakciju”, kaže
McNeill.
Ipak, ističe da danas postoji trend jednostavnijih i izravnijih
dizajnerskih rješenja, što se najbolje može vidjeti iz logotipa
velikih korporacija poput Googlea i Facebooka. McNeillu je
omiljeni logo onaj koji je dizajnirao Gianni Bortolotti za
talijansku kompaniju ED – Elettro Domestici. Logo se sastoji od
jednostavnog dizajna slova ED koji u kombinaciji oblikuju
električni utikač. “To je model bez suvišnih elemenata”,
objašnjava.
“Logo Paula Randa za IBM također je izvanredan, njegova izmjena
pozitivnih i negativnih oblika je nevjerojatno suptilna i
privlači, ali ipak moram naglasiti da će drevni Jin Jang simbol
uvijek i zauvijek nadmašiti svaki vizualni znak ove vrste”,
zaključio je McNeill na kraju, donosi
Index.hr