
Direktorica prodaje u Le Premier hotelu Zagreb Marija Benjak govori o rezultatima u usporedbi s prošlom godinom: "Uspoređujemo li sa svibnjom prošle godine to je porast više od 30 postotnih poena.
Prošli svibanj je bio rekordni, ali ovaj je još bolji. Naši gosti
najčešće dolaze iz Kanade, SAD-a, Njemačke, Austrije te prosječno
borave dvije noći”.
Prema britanskom portalu Post Office Travel Money koji svake
godine radi barometar cijena, Zagreb je sedmi od 35 gradova
Europe po niskim cijenama hrane pića, smještaja i atrakcija.
Prema procjenama u Zagrebu za dva noćenja turisti potroše
otprilike 370 eura,
piše N1.
Gošća iz Londona smatra da je Hrvatska pristupačna
lokacija: “Jeftinije nego što je London zasigurno. Hrana je
po pristupačnoj cijeni, sve atrakcije. Mnogo jeftinije nego
London”.
Stefani i Spomenka iz Njemačke dodaju: “I jagode fine na tržnici
koje su u Njemačkoj baš jako skupe tu su upola jeftinije. Isplati
se i zbog jagoda i zbog cvijeća lijepoga”.
Kanađanke Debby i Alberta s druge strane očekivale su još
povoljnije ponude: “Mislila sam da će biti malo jeftinije nego
što je, ali to može biti zbog eura što ste uveli i zbog toga što
dolazi sve više turista”.
Posjetitelj s Malte koji u Zagrebu ostaje tri dana zaključuje:
“Više bih rekao da je jeftinije nego skuplje. Bili smo u Splitu i
Split je nešto skuplji od Zagreba pa bih zato rekao da je
jeftinije ovdje”.
A upravo tri dana strani turisti najčešće i odsjedaju u
Zagrebu. Najviše ih dolazi iz SAD-a, Njemačke, Bugarske,
Italije i Velike Britanije. Stručnjaci napominju da za
zadržavanje ljudi dulje treba pripremiti kvalitetniji sadržaj.
Vlasnik turističke agencije Dejan Gluvačević ističe:
“Realno tri dana u Zagrebu što možete raditi? Realno, jako često
ti gosti odlaze prema Trakoščanu, prema Plitvicama. Nije to loše,
ali teško da će grad nekoga više od tri dana zadržati upravo u
nedostatu brojnih sadržaja”.
Dio turista koji se danas našao na zagrebačkim ulicama
nezadovoljan je jer dio znamenitosti nisu ni mogli vidjeti.
Jana iz Kalifornije razočarana je ponudom: “Htjeli smo u
povijesni muzej, ali se renovira, to nas je razočaralo. Vaša
crkva Svetog Marka se isto obnavlja, sad idemo do Katedrale.
Volimo što ulažete vrijeme i novac za dovesti grad u
poziciju u kakvoj treba biti”.
Sonja iz Njemačke bi također voljela vidjeti više znamenitosti u
Zagrebu: “Jako je lijepo ako možete vidjeti, ali sve se
obnavlja”. I ona kaže da ju je to razočaralo: “Kratko je
putovanje, mislili smo da možemo vidjeti sve, ali to nije
moguće”.
No turistički vodiči grcaju od znatiželjnih grupa koje žele
upoznati Zagreb. Josipa Šiklić već šest godina strance
upoznaje s ljepotama metropole: “Kada netko tko živi u
multimilijunskom gradu kaže – nama je bilo sjajno, jučer smo
nakon čaše vina na Gornjem gradu u baru vratili se pješice do
hotela, bilo nam je ugodno – to ne može platiti niti jedna
dodatna promocija. To je taj osjećaj koji će gost prepričati
svima koje poznaje kad se vrati doma – ja sam se tamo osjećao
sigurno”.
Bez obzira na godišnje doba Zagreb postaje prava hit destinacija.
A oni koji nisu imali prilike doživjeti čaroliju Gornjeg grada
zbog obnove, možda će se vratiti nakon što ona završi i sve
zablista novima sjajem.