
Skupština Turističke zajednice Zadarske županije održala je u petak 17. prosinca 2021. godine putem video konferencije svoju 4. sjednicu na kojoj je usvojeno Izvješće o izvršenju Programa rada od siječnja do rujna 2021. kao i Izmjene i dopune Programa rada s rebalansom financijskog plana za 2021. godini.
Sjednicu je vodio predsjednik Turističke zajednice Zadarske
županije župan Božidar Longin, a na sjednici je također usvojen
Program rada Turističke zajednice Zadarske županije s
financijskim planom za 2022. godinu. Članovima Skupštine
predočene su i informacije o ostvarenom turističkom prometu u
Zadarskoj županiji u razdoblju od siječnja do listopada 2021.
Pored toga, Skupština je potvrdila mandat u Skupštini
predstavnicima TZ općine Poličnik i TZ općine Vir, a donesena je
i odluka o povjeravanju poslova nadzora nad radom Turističke
zajednice Zadarske županije za 2021. godinu tvrtki Revicon iz
Zadra temeljem članka 16. Zakona o turističkim zajednicama i
promicanju hrvatskog turizma.
U svom obraćanju članovima Skupštine direktorica Mihaela Kadija
je prezentirajući izvješće o izvršenju Programa rada za razdoblje
siječanj-rujan 2021. istaknula kako su u navedenom razdoblju
unatoč zahtjevnoj i neizvjesnoj situaciji putem brojnih
aktivnosti ipak ostvarene sve ključne smjernice odnosno
jačanje brenda kroz implementaciju brend strategije, zatim
strateško razvijanje proizvoda s jasnom podlogom u resursima, kao
i uspostavljanje i daljnje učvršćivanje sinergije između svih
dionika u turizmu, te promidžba destinacije. Uz to, ostvareni su
i marketinški ciljevi turizma Zadarske županije: povećanje
fizičkog obujma turističkog prometa i udjela turističkog prometa
u PPS razdoblju kao i dolazaka turista putem zračnih
prijevoznika, zatim snažnije afirmiranje izražene ponude
proizvoda za tržište posebnih interesa i jačanje afirmacije
na ključnim geo-zonama s najvećim potencijalom, daljnje jačanje
korištenja e-marketinga u ukupnoj promidžbi Zadarske regije, te
nastavak podrške turističkoj industriji i proširenje
inter-regionalne suradnje.
Govoreći o statističkim podacima za prvih 10 mjeseci 2021. godine
direktorica je izrazila zadovoljstvo jer je Zadarska
županija usprkos ograničenju putovanja, zatvorenosti granica i
država u predsezoni, te činjenici kako su putovanja omogućena tek
od 15. lipnja značajno premašila nacionalna predviđanja i
prosjek. Usporedno s istim razdobljem u rekordnoj 2019.
godini, ostvareno je 76% dolazaka i 84% noćenja, točnije preko
1.5 milijuna dolazaka i 12.6 milijuna noćenja. Najviše je
noćenja, gotovo 36% ostvareno tradicionalno u objektima u
domaćinstvu, a potom u kampovima i hotelskom smještaju, te
ostalim oblicima smještaja.
U prvih devet mjeseci ostvareno je i 2,2% više prihoda od
planiranih, a rebalansom su se uravnotežili ostvareni
prihodi i rashodi u odnosu na planirane, pa su prihodi Turističke
zajednice Zadarske županije povećani za 26%, a rashodi za 5%.
Temeljem nove metodologije ključna je promjena nastala u
aktivnostima strateških projekata i marketinške suradnje gdje se
radi primjene nove računovodstvene tehnike prema kojoj se svi
priljevi i obveze vezani za zajedničko oglašavanje kod
zrakoplovnih tvrtki bilježe kao prihod i rashod zajednice.
Direktorica Mihaela Kadija je prezentirajući Program rada za
2022. godinu istaknula kako se planira 25% više prihoda i to
najviše iz izvornih prihoda TZZŽ odnosno turističke pristojbe –
čak 9 milijuna kuna. Ostali su značajniji prihodi prijenos iz
prethodne godine (3,7 milijuna kuna) koji služi funkcioniranju
zajednice u početku godine odnosno u razdoblju kad se prihodi
slabije ostvaruju dok se istovremeno odvijaju brojne financijski
zahtjevne aktivnosti, te naravno članarina (1,4 milijuna kuna).
Financijskim je planom najviše sredstava predviđeno za
komunikaciju i oglašavanje, čak 8,8 milijuna kuna, od kojih se
najviše planira za marketinške i poslovne suradnje – 4,37
milijuna kuna. Ta stavka obuhvaća udruženo oglašavanje, strateške
projekte i posebne programe i projekte. Za oglašavanje
destinacije se planira još 3,25 milijuna kuna dok se za sajmove
planira 450 tisuća kuna, a za promotivne materijale 375 tisuća.
Administrativni troškovi iznose 1,165 milijuna kuna,
rezerva 300 tisuća, a točka Istraživanje i strateško
planiranje 100 tisuća kuna.
Kod razvoja turističkog proizvoda predviđeno je 2,6 milijuna
kuna, a najviše za podršku razvoju turističkih događanja 750
tisuća kuna, zatim sustavima označavanja kvalitete turističkog
proizvoda 722 tisuće kuna, te podršci turističkoj industriji 600
tisuća kuna i za turističku infrastrukturu 500 tisuća kuna.



