#automobili

Kriza u opskrbnim lancima uzima danak, na najprodavaniji auto u Hrvatskoj čeka se deset mjeseci

PIXSELL

Na najprodavaniji auto u Hrvatskoj čeka se 10 mjeseci, a globalni problem nestašice poluvodiča za autoindustriju mogao bi trajati godinama, piše u subotu Večernji list

Pandemija covid-19 posredno je donijela velike probleme za
autoindustriju. Poluvodiča, koji su neizostavni dijelovi novih
automobila, a moderni automobili koji sadrže sve više
multimedijskih funkcija trebaju ih sve više, jednostavno nema na
tržištu, navodi dnevnik.

Zbog toga su rokovi isporuke za nove automobile produljeni, a za
neke posebno naručene modele čeka se i više od godinu dana. Mnogi
su proizvođači poput Opela, Forda, Toyote, Škode, Mercedesa
smanjili proizvodnju, organizirali rad na pola radnog vremena za
desetke tisuća radnika ili čak potpuno zaustavili proizvodnju.
Trenutačno je vrlo neizvjesno kada će vam automobil biti
isporučen ako ga danas naručite.

Osim ako ga trgovac nema na lageru i kupujete točno određeni
automobil koji je već stigao u Hrvatsku. No, ako želite baš
određeni automobil, primjerice, godinama najprodavaniji model
novih automobila u Hrvatskoj Škodu Octaviju, na isporuku ćete
čekati najmanje devet mjeseci ako kupujete automobil s ručnim
mjenjačem, odnosno deset mjeseci ako želite Octaviju s
automatskim mjenjačem.

“Povećali smo rok isporuke baš zato što su automobili kasnili
kupcima koji su naručili automobil i uplatili kaparu. Do ljeta je
rok isporuke bio šest mjeseci, no sada je devet odnosno 10
mjeseci”, rekao je prodavač iz Škodina salona automobila.

Mnogi su naručeni automobili proizvedeni, ali zbog nedostatka
čipova stoje na skladištu i čekaju te male poluvodičke pločice
kako bi mogli biti dovršeni i isporučeni kupcima. Neki su se
proizvođači prilagodili pa u pojedinim svojim modelima više ne
nude multimedijske ekrane jer je upravo najviše poluvodiča
potrebno za njihovu proizvodnju.

Na tržištu se tako događaju paradoksalne situacije, kupci danas
praktički ne žele kupiti automobil bez središnjeg pa i vozačeva
zaslona u boji i za to su spremni platiti, a proizvođači odnosno
trgovci ih od njih odgovaraju, jer je zbog nestašice mikročipova
trenutačno mnogo lakše proizvesti automobil bez tih dodatnih
dijelova infotainmenta koji služe za zabavu, donosi Večernji
list.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest