
Širenje dezinformacija o covidu omogućeno je na više desetaka Facebook i Instagram računa koji su tijekom protekle godine dobili oko 370.000 pratitelja, po novom izvješću.
Studija organizacije NewsGuard, koja prati dezinformacije na
internetu, navodi 20 računa, stranica i grupa koji
nastavljaju širiti teorije urote i netočne tvrdnje o covidu-19,
ali su i dalje na društvenim mrežama te su dobili desetke
tisuća novih pratitelja.
Grupe su objavljivale da cjepiva protiv covida štete djeci i
da su općenito nesigurna, a mnoge od tih objava društvene mreže
nisu označile upozorenjima za korisnike, objavio je NewsGuard.
U izvješću se navodi da, iako su neke od tih stranica imale
oznake koje je generirao Facebook i u kojima se obavještavalo da
sadrže objave o covidu-19, korisnicima nije rečeno jesu li te
informacije vjerodostojne.
NewsGuard je rekao da su neke stranice uključivale Facebook
oznake koje nude poveznice na “najnovije informacije o
koronavirusu”, no ocijenio je da online platforme ne rade
dovoljno da informiraju korisnike o vjerodostojnosti izvora koje
dotični računi koriste u objavama.
Grupa za praćenje priopćila je da podnosi izvještaje Svjetskoj
zdravstvenoj organizaciji (WHO) od rujna 2020. u
kojima ukazuje na račune, grupe i stranice koje šire
dezinformacije o covidu, a koje WHO koristi u svom radu s
društvenim mrežama kako bi ublažio štetu od takvih tvrdnji.
No NewsGuard je rekao da je njegova studija pokazala da su,
otkako je počeo označavati te račune, sve sporne stranice osim
jedne zabilježile porast broja pratitelja.
Alex Cadier, britanski izvršni direktor NewsGuarda i autor
izvješća, rekao je da njihovo “izvješće pokazuje da, čak i kada
su više puta upozoreni, Facebook i Instagram nisu
štitili svoje korisnike od dezinformacija o covidu-19 i
cjepivu.”
Izvješća NewsGuarda Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji u
potpunosti su otvorena, a Facebook bi svojim korisnicima mogao
pružiti transparentna objašnjenja zašto je toliko popularnih
izvora na njegovoj platformi nepouzdano i promiču opasne
dezinformacije.
“Umjesto toga, oni čine malo ili ništa. Mantra tvrtke o
animiranju korisnika po svaku cijenu znači da viralni i izvori
dezinformacija koji izazivaju podjele i dalje cvjetaju, unatoč
upozorenjima NewsGuarda i jasnoj opasnosti koja predstavlja za
korisnike. Facebook je sebi dao novo ime, ali njihovo promicanje
dezinformacija ostaje isto”.
Prošlog tjedna Facebook je preimenovao tvrtku koja
nadzire njegov raspon aplikacija i usluga u Meta.
Kao odgovor na NewsGuardovo istraživanje, glasnogovornik Mete je
rekao da oni na svojim platformama “potiču ljude da se cijepe” i
“poduzimaju mjere protiv dezinformacija”.
“Tijekom pandemije uklonili smo više od 20 milijuna štetnih
dezinformacija i uklanjali sadržaj koji krši naša pravila,
identificiran u ovom izvješću”.
“Ukupno smo zabranili više od 3000 računa, stranica i grupa zbog
kršenja naših pravila”, rekao je glasnogovornik.
“Također, sve objave o cjepivima označavamo točnim informacijama
i surađivali smo s neovisnim pružateljima usluge provjere
činjenica kako bismo 190 milijuna postova označili kao lažne”,
rekao je.



