Španjolska će zabraniti oglašavanje nezdrave hrane i pića usmjereno prema djeci kako bi se smanjila pretilost kod mladih, rekao je u četvrtak ministar za potrošačka pitanja.
“Naša djeca su vrlo ranjiva na reklame i naša je dužnost
zaštititi ih”, napisao je na Twitteru ministar Alberto Garzon iz
vladajuće lijeve koalicije.
Najavio je da će se zabraniti reklamiranje pet kategorija
proizvoda maloljetnicima, neovisno o sastavu. To uključuje
čokoladu, slatkiše, energetske pločice, kolače, slatke kekse,
sokove, sladolede i energetska pića.
Zabranit će se i oglašavanje drugih proizvoda ako će sadržavati
previše masti, šećera i soli.
Udruga potrošača objavila je da se u devet od deset reklama
usmjerenih prema djeci reklamiraju nezdravi proizvodi.
Potez, koji još treba potvrditi vlada, utjecat će na reklame za
djecu mlađu od 16 godina na televiziji i radiostanicama, u
kinodvoranama i na internetu, uključujući društvene mreže i
mobilne aplikacije.
Podaci Španjolske agencije za nutricionizam i sigurnost hrane
pokazuju da 40,6 posto djece između šest i devet godina ima
višak kilograma, a 17,3 posto njih je pretilo.
Prema podacima europskog statističkog ureda za 2019., premjernu
težinu ima 54 posto Španjolaca. Tu neslavnu listu predvodi
Hrvatska, gdje višak kila ima 65 posto stanovnika.



