
Optimalna opcija povezivanja otoka Pašmana s kopnom je izgradnja grednog mosta. Pokazala je to Studija predizvodljivosti povezivanja otoka Pašmana s kopnom predstavljena 25.10. u Ministarstvu mora. Uzela je u obzir još opciju povezivanja uronjenim tunelom ili uvođenjem dodatnih trajektnih i brodskih linija.
Državnog tajnika Josipa Bilavera zamolili smo da komentira
rezultate studije:
Studija je uzela u obzir izgradnju tunela i dva oblika mosta,
procjenjeno je da bi najbolja bila verzija grednog mosta teška
oko 450 milijuna kuna i da bi se u tom slučaju morala ugasiti
trajektna linija Biograd – Tkon. Što se tiče samog financiranja
koje je uvijek najproblematičnije dogovoreno je da u ovom
trenutku nije realno očekivati financiranje iz EU sredstava te se
moraju naći drugi modeli. Za sada su najrealniji nekakvi
koncesijski modeli. Općina ima određene kontakte, a Ministarstvo
i Hrvatske ceste, mi s obzirom na potencijalne investitore možemo
pomoći u pripremi projektne dokumentacije – izjavio je Bilaver za
Radio Zadar.
Aktualni prioritet su izgradnja trajektne luke Tkon i izmještanje
trajektne luke Biograd, dodaje Bilaver: U novom operativnom EU
programu procijenili smo da nije realno očekivati financiranje
izgradnje mosta.
Koja bi sad bila poruka otočanima pitamo : Ministarstvo neće
kočiti ovaj projekt, osluškujemo lokalno stanovništvo, znamo da
ima glasova i za i protiv. Nećemo priječiti dolazak određenih
investitora pod određenim uvjetima ali u ovom trenutku iz
državnog ili europskog proračuna u skoroj budućnosti nije realno
financiranje jednog takvog projekta – kazao nam je državni tajnik
Bilaver.



