#turizam

Turistički djelatnici optimistični, oko Tijelova očekuju početak sezone

Hotelijeri su pred početak lipnja optimističniji nego prije nekoliko tjedana, jer su epidemiološka situacija i stanje rezervacija i prodaje bolji nego lani, a veći broj dolazaka turista očekuju od ovog vikenda i idući tjedan oko Tijelova, koje će označiti početak prave sezone.

“Epidemiološka situacija se popravlja, definiran je okvir režima
prelaska granica i radi se na bilateralnim dogovorima, a raste i
procijepljenost. S popuštanjem mjera, rastu optimizam i
želja za putovanjima, što se odmah vidi na rezervacijama. U nekim
razdobljima i nekim vrstama smještajnih kapaciteta, prvenstveno
kampingu i hotelima viših kategorija, rezervacije se približavaju
brojkama iz 2019. godine”, kaže za Hinu direktor UPUHH-a (Udruge
poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske) Bernard Zenzerović.

Lipanj bez maksimalne popunjenosti, ali u srpnju i
kolovozu nadaju se turističkim gužvama

Ipak, u lipnju hotelijeri, kako dodaje, još ne očekuju
maksimalnu popunjenost, no u srpnju i kolovozu se nadaju pravim
turističkim gužvama i da će imati otvorene sve objekte, a
uvjereni su i da ove godine mogu ostvariti i vrlo dobru
posezonu, za razliku od prošle, kada je bila naprasno prekinuta,
što će uvelike ovisiti i o odlukama o režimima putovanja
susjednih zemalja, posebice Slovenije i Austrije.

“Turistička potražnja je generalno znatno bolja nego prošle
godine, a najveća s naših tradicionalnih tržišta-auto destinacija
i za sjevernije jadranske regije. S druge strane, situacija je
neizvjesnija na jugu, koji je više vezan uz avio promet
koji se sporije oporavlja, no hotelijeri vjeruju da će se i to
popraviti s najavljenim avio linijama i popuštanjem ograničenja,
posebice za britanske turiste, te da će i na jugu rezultati biti
bolji nego lani”, kaže Zenzerović.

Iznosi i da su u potražnji i rezervacijama hotela ‘najaktivnija’
tradicionalna tržišta, poput Njemačke, Austrije, Slovenije,
Poljske i Češke, a ocjenjuje da se ‘jako dobro drže’ i
rezervacije domaćih turista. Najjači kanali rezerviranja i
prodaje su direktni hotelski kanali, posebno zbog fleksibilnosti
koje hotelijeri tim putem nude, što gosti zbog situacije i
očekuju, dok buking preko touroperatora ide znatno sporije nego u
godinama prije pandemije. Kako očekuju bolji fizički promet s
više dolazaka i noćenje turista, tako hotelijeri očekuju i
generalno bolje ljeto i poslovnu godinu nego prošlu, što prije
svega temelje na većoj očekivanoj stabilnosti i dužem trajanju
sezone.

Može se očekivati ‘rat’ cijenama na Mediteranu, ali ne i
neko značajnije poskupljenje niti sniženje

“Iako ove godine imamo cjepiva i procijepljenost brzo raste,
iskustvo iz prošle godine mora biti podsjetnik da moramo biti
disciplinirani i odraditi svoje zadaće bolje ove godine”,
poručuje direktor UPUHH-a, ističući da se ove godine, za razliku
od prošle, na tržištu aktivnije nude sve mediteranske zemlje
zbog čega se može očekivati i svojevrsni ‘rat cijenama’.

Cijene, kao i uvijek, definiraju ponuda i potražnja, no
Zenzerović kaže da ne očekuju neki značajniji horizontalan rast
cijena niti da će biti potrebe za njihovim snižavanjem.

“Kvalitetniji objekti dokazano ostvaruju bolje rezultate na svim
razinama, i to je put kojim moramo ići. Oni koji kontinuirano
ulažu u kvalitetu ostvarivat će sve bolje rezultate i vjerujem da
je to sada u turizmu svima jasno”, kaže.

Trebat će znatno više radnika nego lani

Na pitanje imaju li hotelijeri dovoljno radnika za ovu sezonu i
hoće li u većem broju zapošljavati sezonce, možda i strance,
Zenzerović odgovara da je hotelijerima za finalnu pripremu sezone
ključan nastavak mjera za očuvanje radnih mjesta i to sve dok
promet ne dostigne razine koje će omogućiti normalizaciju
poslovanja.

“Što se tiče dodatne potražnje, sigurno je da ćemo za sezonu
trebati i dodatne radnike-sezonce. Odluke o njihovom broju će se
donositi ovisno o razvoju sezone i turističkoj potražnji, no
iz današnje perspektive vidimo da ćemo trebati znatno više
radnika nego lani, i to konobara,
kuhara, pomoćnih radnika i djelatnika u domaćinstvu,
koji se i inače najviše traže u sezoni”, kaže direktor UPUHH-a.

Hotelijeri će pritom sigurno prvo tražiti načine da zaposle ljude
iz svojih sredina, pa onda iz drugih dijelova Hrvatske, dakle
domaće, a tek onda idu tražiti radnike iz drugih zemalja,
prvenstveno iz onih u okruženju.

“Teško je u ovom trenutku govoriti o brojkama, no procjenjujemo
da će trebati značajno manji broj stranih radnika nego 2019.,
maksimalno njih oko deset tisuća”, predviđa zaključno Zenzerović.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest