#turizam

Pandemija potaknula turistički boom u virtualnoj stvarnosti

Jem Jenkins Jones bila je prisiljena boraviti kod kuće u Walesu veći dio prošle godine zbog zatvaranja zbog pandemije koronavirusa, ali je uspjela ispuniti obećanje svojoj desetogodišnjoj kćeri da vidi polarna svjetla na Islandu i južnoafrički rezervat divljih životinja – u virtualnoj stvarnosti.

“Bila je oduševljena”, kazala je, ocijenivši da su im
virutalna putovanja “spasila život”.

Stroga zatvaranja i ograničenja putovanja za vrijeme pandemije
probudili su interes za virtualna putovanja, koja su postala
pristupačnija i dostupnija zahvaljujući novim aplikacijama
i  opremi za virtualnu stvarnost (VR). Čak i oni koji
moraju biti u karanteni kod kuće mogu virtualno ‘skočiti’ do
Machu Picchua, prašuma Bornea ili putovati cestom preko
Sjedinjenih Država u kabrioletu. odaci o korištenju VR
putovanja ograničeni su, ali developeri svjedoče porastu interesa
od početka pandemije.

“Skočio je do neba”, rekao je Cezara Windrem, autor Alcove VR
platforme pri AARP Innovation Labs. “Svaki mjesec sve nas više
koriste”.

Alcove omogućuje korisnicima da posjete egzotične lokacije kao
što su australski koraljni grebeni ili Malta, omogućujući
“dijeljenje” iskustva odnosno interakciju među ljudima i čak
“dovođenje” člana obitelji koji nema tehničkih vještina
upravljanja VR headsetovima.

“Čuli smo da je puno ljudi koji su otkrili
Alcove odlučilo kupiti headset za starije
članove obitelji”, rekao je Windrem.

To omogućuje zajedničko putovanje čak i za vrijeme zatvaranja te
druge vrste iskustava kao što je “igranje šaha s nekime na drugoj
strani planeta”.

Zamjena i nadopuna za putovanja

Budući da je turistička industrija velikim dijelom ugušena
pandemijom, virtualna stvarnost pojavila se kao zamjena za prava
putovanja, ali i nadopuna koja pomaže ljudima da isplaniraju
svoje iduće putovanje. Developeri aplikacija stvorili su niz
putničkih iskustava: obilazak piramida u Egiptu, posjet Taj
Mahalu, savani u Keniji ili Antarktici. Nude ih komercijalni
operatori ili organizacije kao što su National Geographic i World
Wildlife Fund. Korisnici mogu izabrati opremu kao što su
Facebookov Oculus, Sonyjev PlayStation ili jeftin Googleov
Cardboard, između ostaloga. Neka oprema stoji tek 300 dolara, a
mnoge aplikacije su besplatne.

“Putovao sam svaki tjedan otkako je počela pandemija, iz
udobnosti svojeg doma”, rekao je Rafael Cortes, računalni
stručnjak iz San Antonija koji koristi Alcoveov i YouTubeov VR.

“Bio sam u Londonu, na staklenom mostu u Kini, kod vodopada Angel
Falls u Venezueli, u drevnom gradu Petri u Jordanu, u obilasku
New Yorka helikopterom”, kazao je.

Amy Erdt živi u Portlandu u Oregonu, ali s VR-om “voli povremeno
šetati Wallingfordom u Engleskoj gdje joj živi sestra, jer ne
može biti ondje”. Erdt, koja administrira Facebookovom
grupom korisnika VR-a, kazala je da se u virtualnoj stvarnosti
nude “divna putovanja” koja mogu biti iznimno realna.

“Jednom sam sjedila za VR stolom za poker u 1 sat ujutro s tipom
u Australiji koji je jeo KFC piletinu”, rekla je. “Mogla sam čuti
krckanje piletine. To je bilo putovanje”.

Igrice i više od toga

Najpopularnije VR aplikacije su one za igrice i svjetove
fantazije, ali i putovanja doživljavaju uzlet.

“Za vrijeme pandemije kada su svi socijalno izolirani može se
činiti čudnim dodatno se izolirati da bi se prebacili negdje
drugdje, ali VR nam doista omogućuje da doživimo stvari koje
danas ne možemo doživjeti”, rekao je Avi Greengart, analitičar
konzultantske tvrtke Techsponential.

Greengart je rekao da VR putovanja imaju neke prednosti, ali ne
može ih se usporediti s pravim putovanjima.

“Kod VR putovanja ne dobivate hranu koja je tipična za to
područje, propuštate puno senzornih iskustava i slučajne susrete
s mještanima”.

S druge strane, “možete obići muzej i imati ga samo za sebe”, što
je nemoguće u stvarnom svijetu.

Izvješće istraživačke tvrtke GlobalData pokazalo je da su
virtualna i proširena stvarnost u turizmu već dobivali na zamahu
i prije pandemije omogućujući ljudima da upoznaju destinaciju i
prije nego onamo stignu. Analitičar te tvrtke Ralph
Hollister rekao je da bi pandemija mogla dati tom sektoru
poticaj koji će potrajati i nakon što ona prođe.

“Provođenje bitno više vremena u kući s puno slobodnog vremena, u
kombinaciji sa željom za putovanjima, dovelo je do toga da se
ljudi okreću VR-u kako bi ispunili prazninu zbog ograničenja
putovanja”, rekao je.

Hollister je rekao da VR postaje važan dio procesa odabira
turističke destinacije.

“Rašireno korištenje VR-a u tu svrhu mogao bi biti idući korak za
tu tehnologiju i pomoći joj da se trajno odmakne od toga da je se
smatra običnom marketinškom smicalicom”, rekao je.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest