#javni prijevoz

Splitski Promet planira uskoro voziti na električni pogon, hoće li i Liburnija?

Splitski Promet planira uskoro voziti na električni pogon, hoće li i Liburnija?

Splitski Promet mogao bi biti prva tvrtka u Hrvatskoj u čijoj će floti zahvaljujući europskom financiranju biti i električni autobusi. Splitski gradski prijevoznik stremi i tome da ima jedan od najmlađih voznih parkova u regiji.

​Promet je krajem srpnja 2020. godine nabavio 18 novih
autobusa za 44 milijuna kuna, od čega je 85 posto stiglo iz
europskog ITU mehanizma (Integrirana teritorijalna
ulaganja).  Godinu prije kupljena su 34 nova autobusa za 93
milijuna kuna koje je u cijelosti kohezijskim fondom
financirala EU. U ovoj godini se, pak, očekuje početak
postupka nabave još pedesetak autobusa na dizel i nekoliko
električnih. Studije za apliciranje za EU sredstva već su gotove,
kazali su u Prometu.

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara ponosno
naglašava da će nakon toga prosječna starost Prometovih
autobusa biti između ​tri​ i ​četiri​ godine. Uz
nove autobuse, do kraja godine bi trebao biti implementiran
i dugo očekivani sustav e-ticketinga, sustav naplate i praćenja
prometovanja. Da su se u Prometu ozbiljno uhvatili posla po
pitanju nabave električnih autobusa potvrđuje direktor
Miroslav Delić. Hini je rekao da već odradili velik posao u
pripremi dokumentacije i studija kojima se kane kandidirati za
europski novac. 

Studije se baziraju na nekoliko prihvatljivih područja
prometovanja električnih autobusa, nastavlja,
odnosno eko-zone, područja uz strogu gradsku jezgru
i uz more.

“U našim planovima je nabava više električnih autobusa i
potrebne infrastrukture koja se odnosi na punjenje i
održavanje autobusa”, kazao je. 

“Cijene električnih autobusa će ovisiti o ponudama proizvođača,
ali možemo reći da se cijena jednog takvog autobusa izražava u
stotinama tisuća eura, i to bez potrebite infrastrukture, što
znači da su dvostruko ili trostruko skuplji od dizelaša”, izjavio
je Delić.

Prometovci su gotovo završili studiju po kojoj bi električni
autobusi vozili Marjanom, centrom grada od Zapadne obale kroz
tunel Marjan, Gundulićevom ulicom i Ulicom Domovinskog rata, pa
sve do gradske tržnice, kao i uz more na Duilovu, Trsteniku i
Žnjanu.

“Mislimo da bi to trebalo biti nešto što će nam omogućiti da
dobijemo potreb​na sredstva. No dok se god ne objavi poziv sve je
ovo neformalno”, kaže Delić.

Iz poziva će se vidjeti koje uvjete studije moraju zadovoljiti
kako bi se na temelju njih mogao dobiti novac. “To tako
funkcionira u svakom postupku za dobivanje EU sredstava bez
obzira radi li se električnim ili dizelskim autobusima najnovije
generacije ili o plinskim autobusima”, ističe Delić. Dva hrvatska
resorna ministarstva, gospodarstva i prometa, planiraju tijekom
ove godine objaviti javni poziv o kojem Delić govori.  A
on na kraju dodaje kako je u daljnjim Prometovim
planovima i priprema dokumentacije za izgradnju nove garaže
pri čemu vode računa da budu zastupljene sve moguće vrste
goriva od dizela, vodika, plina, električne energije i hibridnih
kombinacija.  

Europska komisija svojim europskim klimatskim paktom
promiče mogućnosti za učinkovito kretanje na zdraviji i
čišći način i potiče lokalna i regionalna tijela da
iskoriste sredstva iz kohezijskih fondova za prelazak na zelenu
mobilnost. U to je, naravno, uključena i nabava ekološki
prihvatljivih autobusa, posebno na električni ili vodikov pogon
jer oni imaju nultu razinu emisije.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest