
Ministarstvo obrazovanja objavilo je rezultate državne mature za školsku godinu 2019./2020. po kojima su učenici ostvarili prosječnu ocjenu na maturi na A razini obveznih predmeta - 3,33, odnosno 'čvrstu' trojku, podatci su iz aplikacije ŠeR - Školski e-Rudnik.
Riječ je o podatcima koji u petak sažimaju rezultate
postignute u 393 škole diljem Hrvatske, obuhvaćaju rezultate za
26.509 učenika koji su u tim školama pohađali nastavu na ukupno
154 različita srednjoškolska programa. Podatci se stalno
ažuriraju, a dostupni su na poveznici.
Uz gimnazijske programe, dostupni su i rezultati učenika
strukovnih i umjetničkih programa.
Dvije trećine učenika odabralo B razinu
matematike
Tako su, sukladno objavljenim rezultatima učenici ostvarili
prosječnu ocjenu od 3,33 na razini A obveznih predmeta, odnosno
hrvatskoga jezika, matematike i engleskoga jezika.
Kada je pak riječ o obveznim predmetima više od 60 posto učenika
odabralo je razinu A iz hrvatskoga i engleskoga jezika, a tek
nešto manje od trećine učenika odabralo je i položilo A razinu iz
matematike.
Precizno, polaganje A razine iz hrvatskoga jezika odabralo je
66,76 posto učenika, iz engleskoga jezika njih 62,15 posto, a iz
matematike samo 31,98 posto učenika.
To pak znači da je 33,24 posto učenika polagalo obvezni predmet
Hrvatski jezik na B razini, obvezni Engleski jezik 37,05 posto,
dok je čak 68,02 posto učenika odabralo polagati matematiku na B
razini.
Svi ostvarili dobar (3) uspjeh, najbolji učenici u Međimurskoj
županiji
Presječni rezultati učenika iz obveznih predmeta na A razini
variraju za samo 0,4 odnosno od najviše ocjena koja iznosi 3,42 i
ostvarili su je učenici u Međimurskoj županiji do najniže ocjene
od 3,02 učenika u Ličko-senjskoj županiji.
Drugo mjesto na vrhu pripalo je učenicima s područja Grada
Zagreba koji su ostvarili prosječnu ocjenu od 3,41, dok su po
podatcima pretposljednji po ostvarenim rezultatima učenici u
Bjelovarsko-bilogorskoj županiji s prosječno ostvarenom ocjenom
od 3,11.
Najbolji prosječni uspjeh učenici su na A razini ostvarili iz
engleskoga jezika – gotovo čvrsti vrlodobar, odnosno 3,94, iz
hrvatskoga jezika dobar uspjeh s prosječnom ocjenom 3,10, a u
matematici ocjenu 2,68.
Prosječna ocjena na razini B – samo ‘mršava’
trojka
Učenici koji su odabrali polagati obvezne predmete na B razini,
ostvarili su tek ‘mršavu’ trojku, odnosno prosječnu ocjenu od
2,68. Prosječne ocjene po županijama ponovno se puno ne razlikuju
i iznose 0,68 posto. Najbolju prosječnu ocjenu ponovno su
ostvarili učenici u Međimurskoj županiji – 2,89, a najnižu ocjenu
– 2,21 ponovno učenici u Ličko-senjskoj županiji.
Razlika po županijama u rezultatima ostvarenim iz predmeta na B
razini ponovno nije velika i iznosi, 0,68 posto između najviše i
najniže ostvarene prosječne ocjene.
I na B razini učenici su ostvarili najbolju ocjenu – dobar (3,08)
iz engleskoga jezika, drugi rezultat ponovno je ‘pripao’ ocjeni
iz hrvatskoga jezika – 2,55, a tek nešto slabiju ‘mršavu’ trojku
učenici su ostvarili iz matematike na B razini – 2,52.
Državna matura, 11. u nizu, provedena je u ljetnom roku od 8.
lipnja do 3. srpnja u 369 srednjih škola i ispitnih centara
diljem Hrvatske i u posebnim uvjetima zbog pandemije
koronavirusa. Na maturi je bilo 31 tisuću pristupnika koji su
izašli na više od 115 tisuća ispita.
U jesenskom roku državna matura provedena od 19. kolovoza do 4.
rujna u 357 srednjih škola i tri ispitna centra (Zagreb, Split i
Slavonski Brod) u Republici Hrvatskoj, a ispitima je jesenskom
roku pristupilo 5450 pristupnika.
Nakon završenoga jesenskoga ispitnog roka državne mature
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO),
koji je i zadužen za njezino provođenje, ocijenio je da je
ovogodišnja matura provedna uspješno premda je bila
najzahtjevnija do svih dosadašnjih zbog okolnosti izazvanih
pandemijom koronavirusa.