komentar

Boris Jokić: Osobno mi se diže kosa na glavi kada čujem ‘to će se rješavati u hodu’

Jedan od poznatijih aktualnih hrvatskih pedagoga i sociologa, ali i bivši voditelj Cjelovite kurikularne reforme obrazovanja, Boris Jokić, komentirao je situaciju vezanu za početak nove školske godine u doba pandemije koronavirusa.

Kazao je kako kasnimo kad je u pitanju jasnoća i
pravovremenost komuniciranja obrazovnih vlasti.

“Slijedom epidemije, neizvjesnost vezana uz početak školske
godine očekivana je i vrijedi jednako za Hrvatsku kao i za
Norvešku, Italiju ili Švicarsku. Ono što je
izrazito drugačije u odnosu na druge razvijene zemlje
su jasnoća i pravovremenost komuniciranja hrvatskih obrazovnih
vlasti, stručnost u upravljanju situacijom te posebice razina
planiranja i pripremljenosti u sustavu za različite
javnozdravstvene i obrazovne scenarije. Tu ozbiljno kasnimo što
će se odraziti na učenike, roditelje i odgojno obrazovne
radnike. 

Osobno mi se diže kosa na glavi kada čujem ‘to će se rješavati u
hodu’, a imali smo mjesece u kojima se moglo umanjiti negativne i
povećati pozitivne učinke u različitim scenarijima”, kazao je
Jokić za Večernji list.

Objasnio je i što bi po njemu trebao biti hrvatski model.

“Taj model ima dvije jednako važne komponente javnozdravstvenu i
odgojno-obrazovnu. U prvoj glavnu riječ trebaju imati
epidemiolozi, što ja nisam. Tu je nužno odustati od ideje jednog
univerzalnog rješenja za sve razine i vrste obrazovanja. Upravo
zato je trebalo prije početi planirati i to u suradnji s lokalnim
zajednicama i samim školama. Potrebno je izraditi planove za
škole u dvije i tri smjene, koje su vrlo rijetke u zapadnom
svijetu, te učenike u različitim strukovnim programima čija se
nastava djelomice zasniva na praksi.

Nedovoljno je naglašeno pitanje škola u Zagrebu koje su
nastradale u potresu, a čiji su učenici premješteni u druge
škole. Mi smo se u potpunosti posvetili pitanju maski, prostora,
hodanja po hodnicima, a kao da smo zaboravili da je ključno
pitanje kvalitete odgoja i obrazovanja. 

Tu ministarstvo posebno zakazuje. Odgojno-obrazovnu komponentu
moraju voditi odgojno-obrazovni radnici i znanstvenici iz
područja obrazovanja. Već davno je trebalo imati plan kako
nadoknaditi propušteno iz prošle školske godine zbog korone i
štrajka. Sada je jedini trenutak da se to adresira. Moguće je još
uvijek izdvojiti ona znanja i vještine koje je nužno usvojiti u
nadolazećoj školskoj godini u različitim scenarijima i to za
cijelu godinu. 

“Na ta se pitanja ne obraća pažnja”

Također važno je napraviti nove pristupe vrednovanju i
ocjenjivanju u ovoj situaciji te darovitim i učenicima s
poteškoćama. Hrvatska ima znanje i stručnost za to na jednakoj
razini kao Austrija ili Njemačka, a osobno bih kao i mnogi
drugi rado pomogao u pronalaženju najboljih rješenja jer smatram
da učenici i ovo društvo imaju pravo na najbolje obrazovanje.
Obrazovna politika ima obavezu to osigurati, ali ona ne razmišlja
proaktivno već isključivo reaktivno. To su najvažnija pitanja u
obrazovanju trenutno, a na njih se uopće ne obraća pažnja”, rekao
je.Kazao je i kako bi se apsolutno trebalo usporedno pripremati i
za online nastavu. 

“Iskustva iz proljeća ukazuju da taj sustav treba poboljšati i to
prije svega intenzivnijom komunikacijom učenika sa svojim
učiteljima, optimiziranjem opterećenja učenika i nastavnika te
strukturiranjem radnog dana, kako se ne bi dogodilo da nekim
učenicima škola traje tri minute, a nekima 13 sati. Također važno
je naglasiti da se u javnom prostoru provlači jedna velika
neistina vezana uz online nastavu potaknuta od politike, a to je
da svi učenici i nastavnici imaju tablete, računala i brzi
Internet. 

To je laž i ovo razdoblje treba iskoristiti da se ti uvjeti
ujednače kako online nastava ne bi izazvala dodatno društveno
raslojavanje među mladima”, zaključio je.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest