
Broj poginulih u urušavanju vijadukta u Genovi porastao je na 42, a potraga za žrtvama i dalje traje, rekao je u srijedu glavni gradski tužitelj.
“U ovom trenutku znamo za 42 poginulih, uključujući troje
maloljetnika”, rekao je tužitelj Francesco Cozzi za RAI, dodajući
da su to privremeni podaci.
Ministar unutarnjih poslova Matteo Salvini rekao je ranije da je
među žrtvama troje djece u dobi od 8, 12 i 13 godina.
Vijadukt se urušio u utorak tijekom nevremena. Gotovo 240
vatrogasaca pretraživalo je cijelu noć ruševine uz pomoć pasa
tragača ne bi pronašli preživjele.
Nekih 30 do 35 automobila i tri kamiona palo je s visine od 45
metara kada se vijadukt Morandi, koji mještani zovu Bruklinski
most, urušio. Vijadukt se nalazi iznad rijeke, željezničke pruge
i dva skladišta.
Bio je ključan prometni pravac u gradu povezujući ceste koje idu
prema Francuskoj i Milanu.
“Ljudi koji žive u Genovi voze se preko tog vijadukta nekoliko
puta na dan”, rekao je zamjenik ministra za infrastrukturu i
promet Edoardo Rixi, koji je podrijetlom iz Genove.
Premijer Giuseppe Conte, koji je u utorak prekinuo ljetovanje
kako bi obišao mjesto nesreće, napisao je na Facebooku da je
doživio “najduži i najteži dan kao premijer”.
Obećao je da će se provesti provjera stanja talijanske cestovne
infrastrukture kako se ovakva tragedija ne bi ponovila.
Ministar infrastrukture i prometa Danilo Toninelli okrivio je za
nesreću privatnu tvrtku za autoceste Autostrade per l’Italia i
pozvao njezinu upravu da odmah podnese ostavku.
S druge strane, Salvini je napomenuo da europska pravila o
proračunskoj disciplini priječe Italiji ulaganja u poboljšanje
infrastrukture.
“Uvijek morate tražiti dopuštenje za trošenje novca”, rekao je.
Autostrade per l’Italia u utorak je objavio da je vijadukt
Morandi, sagrađen 1960-ih, bio pod stalnim nadzorom i da su
upravo u tijeku bili radovi na jačanju njegovih temelja.
Prije dvije godine, profesor građevinarstva na Sveučilištu u
Genovi Antonio Brencich ocijenio je da je most “građevinski
neuspjeh” s “jako visokim troškovima održavanja”.



