Velik iskorak prema konačnoj realizaciji gradnje Pelješkog mosta. Konačno je potpisan Ugovor s izvođačima radova i Ugovor o stručnom nadzoru nad izvođenjem radova
O važnosti ovog mosta i projekta za Republiku Hrvatsku sve
je već rečeno, kazao je premijer Andrej Plenković koji je nazočio
potpisivanju ugovora i istaknuo.
“Prvo je da je ovo projekt kojim Hrvatska postaje
jedinstvena. Taj projekt je od strateškog dugoročnog značenja za
cijelu zemlju. S te strane rješavamo dugoročno strateško pitanje
cestovnog povezivanja juga Hrvatske s ostatkom zemlje“,
kazao je Plenković.
Nakon godina studiranja, projektiranja, nakon pokušaja početaka i
odlaganja, došli smo do trenutka kad je ostvarenje ideje o
povezivanju hrvatskog juga čvrstom vezom potpuno izvjesno, rekao
je i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, Josip Škorić.
“Ovog trenutka možemo reći da je razdoblje neizvjesnosti
okončano i da izgradnja mosta i pristupnih cesta više nije
upitna. Potpisivanjem ugovora vrijednog 2 milijarde i 82 milijuna
kuna, okončan je tako jedan od najsloženijih i najvrjednijih
postupaka koje smo imali u Hrvatskim cestama.”
“Most kojeg ćemo vrlo brzo započeti graditi dug je 2440 m
i sadrži ukupno 13 raspona. Pet središnjih najduljih raspona
ostavlja slobodne otvore široke 285 m, omogućujući plovidbu u
svemu prema uvjetima koje su potpisala nadležna tijela susjedne
Bosne i Hercegovine.”
Most se radi na trusnom i muljevitom tlu, a pojačan rizik od
potresa i jaki vjetrovi dodatan su rizik za inženjere. Kineski
izvođač radova je iskusan konzorcij koji je do sad sudjelovao u
gradnji velike cestovne infrastrukture, rekao je Škorić.
Zaključuje da bi do kraja 2022. godine trebao biti gotov cijeli
projekt koji osim mosta obuhvaća niz objekata povezujući
cestovnim pravcem krajnji jug s ostatkom Hrvatske bez prelaska
državne granice.



