škola za život

Održan prvi edukativni skup za ravnatelje 72 škole koje su odabrane za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme

Željko Lukunić/PIXSELL

Prvi edukativni skup za ravnatelje 72 škole koje su odabrane za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme Škola za život održan je u utorak u Zagrebu u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak otvorila je
skup i održala uvodno predavanje nakon kojeg je izjavila da je
impresionirana prisutnom energijom na skupu i da je sigurna da će
zajedno koristiti sve potencijale da reforma uđe u škole, a to su
motivacija učitelja, ravnatelja, učenika i roditelje kao i
njihovih osnivača.

Ministrica Divjak istaknula je da da je u tijeku edukacija
više od 1300 učitelja, suradnika i ravnatelja eksperimentalnih
škola, i još više od 1100 učitelja informatike, što u ovom
trenutku čini 2500 sudionika edukacije, te da je to najveći
program stručnog osposobljavanja za škole u novijoj hrvatskoj
povijesti. S njima radi oko 170 savjetnika i mentora, najvećim
dijelom iz Hrvatske, ali i međunarodnih stručnjaka, kazala je.

U sljedećoj fazi pozvat ćemo i ostale škole, njih 215, koje su se
javile na natječaj i koje ulaze o određeni program
eksperimentalnog izvođenja reforme, dodala je.

Ivica Radošević, ravnatelj OŠ dr. Jure Turića iz Gospića, jedne
od 72 škole koje su ušle u eksperimentalni program, rekao je
da su učitelji i nastavnici ključ uspjeha reforme. Izrazio je
nadu da će reforma na temelju primjera dobre prakse i saznanja
tijekom sljedeće školske godine ući u sve osnovne i srednje škole
u Hrvatskoj.

Radošević, koji slovi za jednog od mlađih ravnatelja škola,
nogometni sudac i povjerenik Gradske organizacija HDZ-a Gospića,
kazao je da reforma osnažuje uloge učitelja i jača
profesionalnost, daje veću autonomiju i kreativnost u
radu, a roditeljima već uključenost u obrazovanje, objektivnije
vrednovanje i ocjenjivanje, te da očekuje i aktivnije učenike.

Promjena zastarjelog nastavnog plana i programa, osiguravanje još
više edukacije za učitelje, materijalno opremanje svih škola, ali
i poboljšanje materijalnog statusa učitelja, pretpostavke su
da odgoj i obrazovanje uistinu budu temelj novoga društva,
kazao je i pozvao vlast da bude ustrajna na tom putu.

Ministrica Divjak istaknula je da će škole u predviđenom
roku imati nastavne materijale za sve predmete, što će omogućiti
da ih učitelji na vrijeme odaberu i da se na njima priprema
eksperimentalna provedba reforme.

Imamo dobre učitelje, ali moramo mijenjati sustav jer je on
napravljen za drugu industrijsku revoluciju, mi smo u jeku
četvrte industrijske revolucije, a naši učenici će se u svom
životu susresti još nekoliko ciklusa, kazala je i naglasila da
tehnologija nije sama sebi svrha nego će ona pedagogiji omogućiti
pripremu za cjeloživotno učenje.

Na pitanje kako komentira izjave branitelja o dijelu
kurikuluma povijesti koji se odnosi na Domovinski rat,
odgovorila je da oko Domovinskog nema nikakvog spora, kao
ni oko načina na koji se on obrađuje. Ako bilo tko u
Hrvatskoj želi sudjelovati u raspravi o kurikulumu, može. Na
stranicama Ministarstva može se naći kurikulum povijesti i
uvjerena sam da nema spornih dijelova, rekla je ministrica
Blaženka Divjak i zaključila da će Ministarstvo pratiti okrugli
stol o toj raspravi te da pomoćnik ministrice biti na
raspolaganju da može odgovoriti na određena pitanja.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest