
Prvi edukativni skup za ravnatelje 72 škole koje su odabrane za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme Škola za život održan je u utorak u Zagrebu u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak otvorila je
skup i održala uvodno predavanje nakon kojeg je izjavila da je
impresionirana prisutnom energijom na skupu i da je sigurna da će
zajedno koristiti sve potencijale da reforma uđe u škole, a to su
motivacija učitelja, ravnatelja, učenika i roditelje kao i
njihovih osnivača.
Ministrica Divjak istaknula je da da je u tijeku edukacija
više od 1300 učitelja, suradnika i ravnatelja eksperimentalnih
škola, i još više od 1100 učitelja informatike, što u ovom
trenutku čini 2500 sudionika edukacije, te da je to najveći
program stručnog osposobljavanja za škole u novijoj hrvatskoj
povijesti. S njima radi oko 170 savjetnika i mentora, najvećim
dijelom iz Hrvatske, ali i međunarodnih stručnjaka, kazala je.
U sljedećoj fazi pozvat ćemo i ostale škole, njih 215, koje su se
javile na natječaj i koje ulaze o određeni program
eksperimentalnog izvođenja reforme, dodala je.
Ivica Radošević, ravnatelj OŠ dr. Jure Turića iz Gospića, jedne
od 72 škole koje su ušle u eksperimentalni program, rekao je
da su učitelji i nastavnici ključ uspjeha reforme. Izrazio je
nadu da će reforma na temelju primjera dobre prakse i saznanja
tijekom sljedeće školske godine ući u sve osnovne i srednje škole
u Hrvatskoj.
Radošević, koji slovi za jednog od mlađih ravnatelja škola,
nogometni sudac i povjerenik Gradske organizacija HDZ-a Gospića,
kazao je da reforma osnažuje uloge učitelja i jača
profesionalnost, daje veću autonomiju i kreativnost u
radu, a roditeljima već uključenost u obrazovanje, objektivnije
vrednovanje i ocjenjivanje, te da očekuje i aktivnije učenike.
Promjena zastarjelog nastavnog plana i programa, osiguravanje još
više edukacije za učitelje, materijalno opremanje svih škola, ali
i poboljšanje materijalnog statusa učitelja, pretpostavke su
da odgoj i obrazovanje uistinu budu temelj novoga društva,
kazao je i pozvao vlast da bude ustrajna na tom putu.
Ministrica Divjak istaknula je da će škole u predviđenom
roku imati nastavne materijale za sve predmete, što će omogućiti
da ih učitelji na vrijeme odaberu i da se na njima priprema
eksperimentalna provedba reforme.
Imamo dobre učitelje, ali moramo mijenjati sustav jer je on
napravljen za drugu industrijsku revoluciju, mi smo u jeku
četvrte industrijske revolucije, a naši učenici će se u svom
životu susresti još nekoliko ciklusa, kazala je i naglasila da
tehnologija nije sama sebi svrha nego će ona pedagogiji omogućiti
pripremu za cjeloživotno učenje.
Na pitanje kako komentira izjave branitelja o dijelu
kurikuluma povijesti koji se odnosi na Domovinski rat,
odgovorila je da oko Domovinskog nema nikakvog spora, kao
ni oko načina na koji se on obrađuje. Ako bilo tko u
Hrvatskoj želi sudjelovati u raspravi o kurikulumu, može. Na
stranicama Ministarstva može se naći kurikulum povijesti i
uvjerena sam da nema spornih dijelova, rekla je ministrica
Blaženka Divjak i zaključila da će Ministarstvo pratiti okrugli
stol o toj raspravi te da pomoćnik ministrice biti na
raspolaganju da može odgovoriti na određena pitanja.



