
Oni su mladi, kreativni i stvaraju - studentsku televiziju! Upoznajte ekipu koja stoji iza projekta Kampus TV. Razgovarali smo s Franom Bilićem, idejnim realizatorom i producentom.
Možeš li nam ukratko predstaviti udrugu Mirage studio?
Mirage studio je udruga koju smo pokrenuli u Zadru. Primarni cilj našeg djelovanja je promicanje audiovizualnog stvaralaštva i kreativne industrije. Smatramo da produkcija audiovizualnog sadržaja, pogotovo filma, sadržava većinom sve aspekte kreativne industrije, od predprodukcije do postprodukcije i distribucije, uključujući i nove tehnologije poput implementaciju softwera za kreiranje 3d likova i prostora te vizualnih efekata.
Proizvodnja filma ili bilo kojeg drugog av sadržaja kao cjelovitog društvenog proizvoda ne samo da ima utjecaj na kulturu i turizam područja na kojem nastaje nego predstavlja i nove načine zapošljavanja i potiče ekonomski razvoj.
Naš cilj postižemo na više različitih načina. Jedan od načina je prikazivanje filmova (amaterskih i profesionalnih ) poput programa Kinoteke, ali i provođenjem drugih komplementarnih djelatnosti vezanih uz filmsku kulturu.
Drugi je organizacija edukacijskih programa i radionica poput mediaLAB koju provodimo i Uvodne filmske radionice koju pripremamo. Radionica bi trebala trajati mjesec dana, a održavala bi se u svibnju, bar se nadamo.

Pa eto, samo organizacija takve radionice jako je kompleksan zadatak. Dosad smo sve uspjeli organizirati bez ikakve financijske pomoći, ali da bi radionicu upijeli napraviti što kvalitetnijom trebamo dovesti stručne ljude iz industrije, što naša vlastita ‘studentska’ sredstva jednostavno ne pokrivaju.
Treći naćin je pokretanje projekata poput Eurocreama, Čajanke (film), KampusTV i drugog filmskog projekta kojeg pripremamo sa Dramom+ po jednoj predstavi koju će oni premijerno održati u HNK Zadar sljedeći mjesec.
Takvi projekti su riječi pretvorne u djelo. Oni pridonose stvaranju vrijednosti te pružaju platforme na kojima svi naši korisnici mogu praktično izvoditi i usavršavati svoje vještine. Također smo započeli razvoj digitalne platforme za kratore koja bi trebala zaokružiti ovu priču i dodatno potaknuti infrastrukturni razvoj kreativne industrije.
Smatram da je ključna uloga implementacije novih tehnologija i ekonomije dijeljenja kako bi se potaklo nastajanje kreativne ekonomije.
Kada je pokrenut Kampus TV i tko su ”protagonisti” ove priče?
Službno je KampusTV ili KaTV krenuo sa emitiranjem na prvi dan proljeća 2018., ali sama priča kreće još na proljeće prošle godine nakon što smo odlučili zaustaviti produkciju studentske web emisije Eurocream. Napisao sam projekt za studentsku televiziju i bez ikakvih očekivanja prijavio ga na natječaj Studentskog zbora. Oni su ga prvi prepoznali i omogućili nabavljanje početne opreme, ali tu priča staje sve do kraja 2017., kada prof. Ljiljana Zekanović Korona prepoznaje ideju i daje nam zeleno svjetlo na Odjelu za turizam i komunikacijske znanosti.
Od uključenja Odjela i prof. Zekanović Korone, uspijeli smo privući neke odvažne studente koji su odlučili iskoristii priliku i okušati se u nećem novom.
Idejni realizator i glavni producent kanala sam ja, Ana Štrelov je urednica programa i voditeljica novinara u čemu joj pomaže Iva Matić, ujedno i naš community manager. U realizaciji projekta nam je pomogla i Gabriela Bašić, jedna od osnivačica udruge, a naše ‘kamopusovce’ možete upoznati preko promo videa kanala na fb i yt stranici te instagramu: Sara Knežević, Vlatka Košta, Tonči Lučić, Višnja Pucić, Sandro Slamar, Kristina Udovičić i Ivana Zupčić.
Imate li opremu odnosno čime se sve služite i možeš li nam već sada najaviti neke aktivnosti koje su u planu?
Za početak, Kampusu je osigurana početnička oprema dovoljna za produkciju jednostavne vijesti, izvještaja ili emisije. Kampusovcima je na raspolaganju i malo profesionalnija oprema od udruge. Izradio sam popis svih bitih komponenata za jednu profesionalniju produkciju i Odjel bi s vremenom trebao kroz javnu nabavu i druge kanale osigurati tu opremu.
Koja je vaša formula, po čemu ste posebni?
Televizijski posao, kao i većina kreativnih pothvata je timski posao. Zato želimo stvoriti dobro uigran tim i da se ostvari dobra međusobna komunikacija. Upravo je to ono što TV novinarstvo razlikuje od drugih oblika novinarstva, gdje jedan čovjek često može da prenese cijelu vijest sam. Uspjeh će biti moguć samo ako svi članovi ekipe znaju točno što rade, i ako obave svoj posao od početka do kraja.
Za početak smo odredili da bi teme trebale biti prilagođene studentima te potičemo same studente da ispituju svoje okuženje i da im svakodnevni studentski život posluži kao inspiracija u pronalaženju zanimljivih tema. Dok se cijeli tim ne uhoda proizvodit ćemo jednostavnije reportaže i izvještaje sa terena i ankete. Cilj je da se program proširi sa zanimljivim informativnim i zabavnim emisijama.
Cilj KampusTV-a je upravo pomicanje granica onoga što znamo, npr. možda je netko došao u nadi da će postati snimatelj ili montažer ali kasnije preuzme ulogu novinara/ voditelja jer je tijekom procesa otkrio nešto novo o sebi i nešto u čemu se pronalazi.
Znanje je najlakše usvojiti onda kada radimo ono što nam pruža osjećaj zadovoljstva i stvaranja, tako da tu neće biti problema za one koji se stvarno pronalaze u medijskoj produkciji, novinarstu ili su stvarno poduzetni.
Jedna od važnosti KampusTV-a je i socijalna inkluzija, osnaživanje ljudi i vrednovanje individualne kreativnosti. Na taj način stvaramo dinamične uloge autora i kreatora koji drukčije pristupa poslu, od tradicionalnijeg pristupa, ali na taj način stvara pojavu novih roba i usluga te čak može poticati ekonomski rast, rast zapošljavanj itd. To su neke od smjernica koje smo uzeli iz rada udruge Mirage i načina poticanja kreativne industrije.
Kako mladi mogu doći do vas i uključiti se?
Odlučili smo za početak raditi sa jednim timom studenata koju su se prvi prijavili. Tako je najbolje, jer se možemo posvetiti individualnom razvoju kompetencija. Kad prva grupa bude gotova sa ‘treningom’ i spremna na samostalnu produkciju, tada ćemo otvoriti prijave za novu grupu.
Ali to ne znači da nećemo reagirati na zainteresiranost drugih strudenata, nego baš suprotno, želimo da iznose svoje ideje i dolaze sa svojim konceptima te ćemo ih sve razmotriti i dati svakom zainteresiranom priliku za rad. Jedini preduvjet za uspjeh je ustrajnost, motivacija i vizija, a to je ono što KampusTV želi pružiti studentima, a prije svega samoinicijativu.
Svoje ideje uvijek mogu poslati u inbox facebook stranice Mirage Studio ili Kampus TV Zadar.



