
Priopćenje Turističke zajednice grada Zadra povodom prosvjeda po pitanju međunarodne putničke luke Gaženice prenosimo u cjelosti.
Potaknuti neočekivanim prosvjedima nekoliko političkih stranaka i
pojedinaca iz Zadra, a povodom završetka natječaja za
koncesionara međunarodne putničke luke Gaženice, iznosimo svoj
stav kao Turistička zajednica grada Zadra.
Vjerujemo da je baš svakome u našem gradu, a rekli bi i svima u
državi, danas više nego jasno da je turizam direktno ili
indirektno postao jedan od glavnih poluga gospodarstva i
zapošljavanja. Svaki novi dolazak aviona na zračnoj luci, svaki
autobus i automobil koji dođe i ostane ili se barem zadrži u
našem gradu, predstavlja novi prihod u turizmu. Naravno i dolazak
svake nove brodske linije također predstavlja dobitak. A osobito
ako se radi o dolasku cruisera s nekoliko tisuća gostiju bolje
platežne moći. Pogotovo izvan glavne ljetne sezone.
Kruzerski turizam je samo jedan od vidova turizma u našem gradu i
regiji koji već šestu godinu zaredom bilježi porast. Do kraja
2017. godine na cruiserima je u Zadar pristiglo 137.667 putnika.
Prije nekoliko godina Institut za turizam objavio je
rezultate istraživanja koje je pokazalo da gosti s kruzera u
prosjeku potroše u Dubrovniku 37€, Splitu 71 €, a u Zadru 82
€. Zadržavaju se u prosjeku 4-5 sati i troše ovisno o
ponudi i vremenskim uvjetima. Jedan kupljeni suvenir ili kupljena
kava po gostu je značajan prihod s tim velikim brojkama. Pogotovo
izvan sezone koju sve turističke destinacije žele produljiti, a
ne samo mi u Zadru. Takvi gosti redovito preko svojih agencija
naručuju izlete u zanimljiva mjesta i prirodne ljepote kakve
Zadar i okolica ima vjerojatno najviše od svih županija u
RH.
Biti homeport tj. ukrcajna i opskrbna luka za cruisere je san svakog priobalnog grada na svijetu. Neki gradovi u RH bi vjerojatno već odavno imali ovakvu luku da imaju i približno povoljne položajno-prometne uvjete za to kao što to naš Zadar na sreću ima. Ne treba biti previše stručan za shvatiti koliko logističkih i uslužnih djelatnosti takva luka razvija u svojoj blizini. Više od svega takva luka stvara povoljne uvjete za izgradnju hotela, osobito visoke kategorije koji našem gradu iznimno nedostaju. S time idu i kvalitetna ugostiteljska ponuda, ponuda lokalnih proizvoda, vina, i sl.

Posebna priča je dodatno brendiranje destinacije. Stotine tisuće gostiju slika, lajka Zadar i dijeli s drugima putem društvenih mreža. Slike Zadra se pojavljuju u turističkim agencijama, na bezbrojnim internet stranicama širom svijeta. Svaki gost, u ovom slučaju sa cruisera marketinški vrijedi zlata u bespoštednom nadmetanju s drugim gradovima na turističkoj karti Mediterana.
Sve u svemu, mi mislimo da se ovdje radi tek o nesporazumu, jer ne možemo shvatiti da bi bilo tko u Zadru bio protiv ovog projekta. Izvan Zadra logične bi bile takve frustracije. Ne bi bile prve niti će biti zadnje. Koliko se moglo shvatiti iz medija, natječaj je proveden po kriterijima koje su izradili najveći stručni autoriteti u RH uz kontrole i direktive europskih banaka, koje su odobrile izuzetno povoljan kredit državi Hrvatskoj vjerujući u profitabilnost luke.
Banke su kredit uvjetovale i izborom privatnog koncesionara kao što je to slučaj u svim takvim lukama na svijetu. Osim direktne koncesije ugovorit će se čak 12 % bruto prihoda od putničkog i 6 % od teretnog prometa u luci. Koncesionar garantira minimum tri cruisera tjedno. Koncesionar je najveći takve vrste na Mediteranu i jedan od najvećih na svijetu.
Nadamo se kako ove aktivnosti u vidu prosvjeda protiv uglednog i
legitimno izabranog koncesionara neće pokolebati koncesionara da
odustane. Ne možemo niti zamisliti štetu koja bi tada mogla
nastati za zadarski turizam i općenito gospodarstvo.
S poštovanjem,
Turistički ured Turističke zajednice grada Zadra



