
Danas se na Županijskom sudu nastavlja suđenje bivšem HDZ-ovom ministru mora, prometa i infrastrukture Božidaru Kalmeti.
Kalmeta je optužen da je svojevremeno iz javnih tvrtki za
održavanje i izgradnju cesta izvukao preko 15 milijuna i 850.000
tisuća kuna.
Na ispitivanju na Županijskom sudu danas je bio svjedok
Vlado Zec, bivši čelnik Kamen – Ingrada.
Prilikom svjedočenja Zec je izjavama stao u obranu
Božidara Kalmete.
“Livaković, Mikulić i Sapunar bili su ključni igrači u
HAC-u, osobe koje su se ponašale kao da je to njihova privatna
firma, ostali su bili marginalci. Božidar Kalmeta mogao je nešto
površinski znati, ali imao je druge resore, smatram da je on
njima ustvari bio samo paravan”, rekao je na početku svjedočenja
Zec.
“Interna revizija je bila produžena ruka uprave. Morala je znati
što radi Uprava i o tome izvijesti Nadzorni Odbor. Radovi su se
obavljali po većim cijenama od tržišnih. Postojala je A i B grupa
izvođača koji su se međusobno dogovarali koliko će
tko ponuditi što je rezultiralo time da je cijena kilometra
Autoceste bila povećana.”
“S Josipom Sapunarom sam se našao ispred
zgrade HAC-a, gdje mi je on objasnio da bi Kamen Ingrad
trebao ući u sustav firmi A ili B kako bi završili
autoput do Dugopolja. Iako mi to nije izravno rekao,
zaključio sam da bi moja firma morala raditi po većim cijenama i
da bi on trebao biti u dogovoru s bratskim firmama unutar cijena
bratske firme. To je značilo da bi moja firma morala prihvatiti
cijene koje oni dogovore, a na to nisam želio pristati”, rekao je
Zec.
“Građevinari su se dogovarali oko tržišnih cijena, kako nastupiti
po tom pitanju. U tome je sudjelovala uprava HAC-a. Ja
nisam, Kamen Ingrad je imao povoljan iznos
kilometra autoceste.
“Dinamika izgradnje nije bila realna. Smatrao sam da nije realno
da preko noći zaradimo, a onda nakon toga nemamo za kruh, sto se
u konačnici pokazalo stvarnim jer većina tada građevinskih tvrtki
je danas u likvidaciji. Ja sam smatrao da trebam raditi po
tržišnim cijenama i da se na natječaj treba javiti što
vise subjekata. I onih iz Hrvatske, no to je bilo protivno
interesu HAC-a koji je poduzimao sve da se na natječaj ne javi
nitko iz Hrvatske.”
Zec smatra kako je sve bila krinka kako bi se sakrila stvarna
cijena kilometra, kao i održavanja autocesta. Velike firme
sjele su s upravom autocesta i točno se znalo tko će raditi na
kojem dijelu”, zaključio je Zec.



