registar "ne zovi"

Telefonsko pozivanje trgovcima zabranilo 29 tisuća korisnika

Tijekom prvih godinu dana 29 tisuća korisnika upisano je u registar ˝Ne zovi˝ čime su zabranili pozivanje trgovcima u svrhu prodaje neke usluge ili proizvoda kao i slanje promidžbenih ili prodajnih poruka putem telefona

Ukupno 29 tisuća korisnika upisano je u registar “Ne zovi”
tijekom prve godine njegova puštanja u operativni rad te su na
taj način zabranili pozivanje trgovcima u svrhu prodaje neke
usluge ili proizvoda kao i slanje promidžbenih ili prodajnih
poruka putem telefona. Registar “Ne zovi”, realiziran početkom
prošle godine u suradnji HAKOM-a i Ministarstva gospodarstva,
poduzetništva i obrta, je besplatni javni registar telefonskih
brojeva onih potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju
putem telefona ili SMS i MMS poruka u svrhu promidžbe i
prodaje. 

Registar je propisan Zakonom o zaštiti potrošača, a brojeve
upisuje (ili ispisuje) pojedini operator na zahtjev samog
potrošača (potpisnika ugovora s operatorom) u roku od 7 dana od
zaprimanja zahtjeva. HAKOM je nadležan za postupanje operatora u
slučajevima spornih zahtjeva za upis/ispis, a u slučaju da
trgovci pozivaju brojeve iz registra ili šalju promidžbene
poruke, isto je potrebno prijaviti nadležnoj tržišnoj inspekciji
pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.

Za upis broja u registar vlasnik broja treba ispravno ispuniti
propisani obrazac zahtjeva i predati ga svom operatoru. Zahtjev
se može dostaviti operatoru uvijek na najmanje dva načina: poštom
ili osobnom dostavom u poslovnici operatora. Operator će
provjeriti valjanost zahtjeva i temeljem njega, u roku od najviše
7 dana, upisati broj u registar.

Napominjemo da operator svojim korisnicima može omogućiti
podnošenje zahtjeva i na druge načine (prvenstveno elektronički)
ako pri tome može autentificirati/identificirati korisnika koji
je podnio zahtjev (primjerice putem korisničkih pretinaca za koje
je potrebno unijeti korisničko ime i zaštićeni su lozinkom ili
slanjem s adrese elektroničke pošte koju je operator zabilježio
za kontakt s korisnikom). Eventualni elektronički način dostave
zahtjeva svakako prethodno treba provjeriti sa svojim operatorom.

Registar “Ne zovi” je javan i prikazuje tri informacije: je li
pojedini broj upisan u registar, jesu li za taj broj povučene sve
prethodno date privole i vremenska oznaka kada je broj upisan u
registar. U registar se mogu upisati svi potrošači (fizičke
osobe) koji su ujedno i korisnici govornih usluga, odnosno SMS i
MMS usluga. Upis ili ispis broja može tražiti samo potrošač koji
je ugovorio uslugu na pojedinom telefonskom broju. Status
pojedinog broja u registru, kao i obrazac zahtjeva za upis/ispis,
može se naći na HAKOM-ovoj internetskoj stranici, putem poveznice.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest