
Protekloga tjedna predstavnici Grada Zadra Darko Kasap, Tomislav Korona i Šime Erlić prisustvovali su početnom sastanku projekta ASPIRE u gradu Lucci na sjeveru Italije
Projekt ASPIRE ukupne vrijednosti 1.873.149 EUR, od čega Grad
Zadar pripada 179.781 EUR financira se iz Programa LIFE i
provodit će se sljedeće tri godine. Cilj ASPIRE-a je kreiranje
napredne logističke platforme s naknadom za cestovne korisnike i
pristupnim kriterijima radi poboljšanja gradske sredine i
prijevoza dobara te implementacija niza mjera – regulatornih,
organizacijskih, operacijskih i tehnoloških – kako bi se postigli
veći standardi energetske učinkovitosti i kvalitete gradske
sredine i, sukladno tome, kvalitete života građana.
Drugim riječima, projektom se razmjenjuju iskustva i prakse
između EU gradova po pitanju regulacije dostavnih vozila u
gradske jezgre, s ciljem da se donesu konkretne mjere za
unaprjeđenje ovih sustava te da se novi prijedlozi mjera za
unaprjeđenje sustava implementiraju u gradovima partnerima. Grad
Zadar će kroz projekt imati prilike izraditi dugoročno strategiju
i akcijski plan unaprjeđenja sustave urbane logistike
poluotoka. Partneri na projektu su Grad Lucca (Italija),
Kiunsys SRL (Italija), Lucense SCaRL, (Italija), Memex SRL
(Italija) i Stockholm (Švedska).
Projektni sastanak otvorio je gradonačelnik Grada Lucce
Alessandro Tambellini te je tom prilikom istaknuo specifičnosti i
važnost regulacije prometa u gradovima s povijesnim
gradskim jezgrama, te istaknuo iskustva Lucce. Ujedno se zahvalio
svim partnerima i poželio da se projektom nastavi razvijati
sustav urbane logistike na korist svih partnera.
Predstavnici Grada Lucce predstavili su razvoj sustava urbane
logistike, naglasivši pri tome s kojim izazovima su se suočavali
prilikom implementacije novih rješenja u posljednjih 5 godina. Na
sastanku se imalo prilike informirati i o primjerima nekih drugih
talijanskih i EU gradova poput Siene, Stockholma, idr.
Grad Lucca ima specifičnu povijesnu jezgru koja je okružena s
preko 4 km povijesnih zidina, unutar kojih je promet organiziran
po zonama, te se video nadzorom i sustavima identifikacije
kontroliraju ulaz i izlaz iz centra grada, a posebnim režimom
dozvola regulira se ulaz u staru gradsku jezgru. Tako se
primjerice ne može ući u gradsku jezgru automobilom ukoliko se ne
posjeduje dozvola (za stanare, dostavna vozila, idr), odnosno svi
koji ulaze u centar imaju neku vrstu dozvole.
Slično kao i u Zadru, turizam predstavlja dodatan pritisak u
sezoni na centar grada, što je dodatan izazov kod postavljanja
sustava regulacije prometa unutar zidina.
Rješenja koje Lucca primjenjuje specifično je po tome što su za
potrebe dostave organizirali posebnu javnu tvrtku koja upravlja
skladištem roba iz kojeg se električnim vozilima dostavljaju robe
u staru jezgru grada. Važno je istaknuti kako ovakav model ne
znači ukidanje ostalih dostavnih vozila u centru grada, već samo
dodatnu alternativu u dostavi roba električnim vozilima putem
organizirane javne logističke tvrtke.
Prvi projektni sastanak poslužio je da se razmjene iskustva na
temu urbane logistike, te da se jasno objasne uloge, zadaci
i terminski plan provedbe projekta na počeku trogodišnje provedbe
projekta.



