
Morate biti ponosni i otmjeni u svim kritikama odgoja i obrazovanja i ustrajno raditi da budete još bolji, poručila je rektorica Sveučilišta u Zadru Dijana Vican učiteljima i odgojiteljima otvarajući Znanstveno-stručni skup "Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju"
Hrvatski odgojitelji i učitelji su najveći reformatori jer su od
1990. napravili najveći pomak i unaprijedili inicijalno
obrazovanje. Sve uspjele reforme u svijetu, napose u EU, iznijeli
su isključivo učitelji, nastavnici, stručni suradnici i
ravnatelji. Rezultati toga su visoki rezultati učenika Hrvatske
po međunarodnim istraživanjima.
Želim istaknuti ovo: PISA rezultati nisu proanalizirani. To je
obična statistička lista koja ništa ne govori dok se svi uvjeti
ne istraže i dozna gdje smo mi točno u Pisi. Morate biti ponosni
i otmjeni u svim kritikama odgoja i obrazovanja i ustrajno raditi
da budete još bolji, poručila je rektorica Sveučilišta u Zadru
Dijana Vican učiteljima i odgojiteljima otvarajući današnji
Znanstveno-stručni skup “Identitet i različitost u odgoju i
obrazovanju”, koji se u Zadru održava od 21. do 23. rujna.
Znanstvenici iz više europskih država održat će predavanja o
izazovima neuroznanosti i novim pristupima učenju, poticajima
odgojitelja za izgradnju identiteta kod djece u ranom
djetinjstvu, učiteljevoj samoprocjeni kvalitete i sl. Otvarajući
simpozij rektorica Vican rekla je kako je održavanje skupova,
konferencija i simpozija na Sveučilištu u Zadru uobičajena
djelatnost u ovoj ustanovi, ali se baš tom uobičajenošću
Sveučilište hvali , jer svaka konferencija nosi svoju
specifičnost.
– Upravo to konferencijsko nijansiranje odražava različitost
Sveučilišta, tematsku, organizacijsku, internacionalizaciju… Ja
na učitelje i odgojitelje gledam s posebnim obzirom, jer su oni
odmah nakon djece nacionalna dragocjenost. Istraživanje tradicije
i povijesti za one koji poučavaju nisu teret budućnosti, nego
poveznica koja čini znanstvenu distancu od društvenih plašteva.
Čovjek je prenosio svoju povijest i kada nije znao ni pisati.
Opstojali su oni koji su očuvali identitet kao takav, osvrnula se
Vican na tematiku skupa.
Pročelnica Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Smiljana Zrilić posebno je
pozdravila predsjednicu saborskog Odbora za obrazovanje, znanost
i kulturu Vesna Bedeković, koja je i sama održala izlaganje na
temu “Identitet i različitost: interkulturalni pristup odgoju i
obrazovanju.
– Tema skupa nametnula se kroz razgovor sa strukom, kako bi se
proširile kompetencije odgojitelja i učitelja te razumjele
različitosti. Sva djeca moraju imati jednake mogućnosti u odgoju
i obrazovanju, uz puno uvažavanje njihovih posebnosti, istaknula
je Zrilić.
Dekan Pedagoškog fakulteta u Sopronu László Varga rekao
je kako partnerstvo ovih učilišta otvara mnoge prilike studentima
i predavačima.
– Naše prijateljstvo prelazi granice, na što smo izuzetno
ponosni. U posljednjim godinama značajno se promijenilo
razumijevanje ranog djetinjstva, koje je ključno za kasniji
razvoj i život čovjeka, time i društva i ekonomije u cjelini.
Kako bi budućim generacijama bilo bolje, moramo razumjeti što je
dobro za djecu u ranoj dobi a što ne, rekao je Varga.
Skup traje do subote, kada je predviđeno zatvaranje skupa
uz iznošenje zaključaka i izvješća.



