
Kako se primičemo toplijim mjesecima u godini, raste broj prijava o zapuštenim zemljištima, bilo da se radi o privatnim ili javnim površinama i prijava izlijevanja fekalija septičkih jama u okoliš.
U prvoj polovici 2017. godine na Zeleni telefon udruge “Eko-Zadar” pristiglo je 68 prijava građana.
U slučaju da uređujete svoju zelene površinu ili teren, provjerite kada je javni kontejner u vašem kvartu što možete provjerite na web stranici “Čistoće d.o.o” ili na broj njihovog tel: 234 812, kako bi se na prvoj javnoj površini u blizini tražene postavio besplatan kontejner, a ukoliko želite uz plaćanje naknade kontejner se može postaviti gdje god vama odgovara.
Svi pozivi dolaze s područja Zadarske županije. Većina poziva dolazi s područja grada Zadra (40 prijava), dok je nešto manji broj prijava iz drugih gradova i općina (28 prijava). Prema kategorijama Zelenog telefona najviše je prijava u kategoriji “Otpad” 28 prijava. Nešto manji broj poziva imali smo u kategorijama: “Razno” 11 prijava, “Zrak” 9 prijava, “Vode” 6 prijava, “Tlo”, “Zelenilo” i “Gradnja” po 4 prijave, “Šume” 2 prijave i “Životinje” 1 prijava.
Od 28 prijava iz kategorije “Otpad” njih 14 odnosi se na divlja odlagališta dok 6 prijava na informacije o mjestu prikupljanja različitih vrsta otpada. Dobar dio prijava uspješno je riješen, dok nažalost imamo primjere kada nakon sanacije stiže poziv o novom onečišćenju na istoj lokaciji. Takav primjer imamo u ulici Čukovica, u Sukošanu.
Nakon što je prošle godine uspješno očišćena, ista lokacija ponovo je postala odlagalište. Počinitelji ne samo da su ostavili otpad već su i razbili ploču zabrane odlaganja otpada. Sličan primjer imamo i za šumu Musapstan, gdje je nakon uspješne akcije čišćenja “Zelena čistka 2017” prijavljeno novo odlaganje otpada.

Pozitivan primjer je u sv. Filip i Jakovu, kada je komunalno redarstvo rješenje o dovođenju terena u uredno i sigurno stanje dostavilo vlasniku terena s naznakom da ukoliko se vlasnik ogluši na njega, Općina će provesti čišćenje terena na trošak vlasnika. Uredne i čiste površine u interesu su svih građana, jer se na taj način smanjuju populacije štetočina, glodavaca, gmazova, kao i koncentracije štetnih alergena.
Od 68 prijava u ovom polugodištu 45 prijava još su u postupku rješavanja dok su 23 prijave uspješno riješene.
Uloga Zelenog telefona za 30 prijava odnosila se na posredovanje između građana i nadležnih institucija, u 20 prijava na davanje savjeta i informacije, dok se za 4 prijave odnosila na izravno sudjelovanje u postupku rješavanja.
Najviše prijava upućeno je upravnim odjelima Županija/Gradova/Općina – 16 prijava , nešto manji broj gradskim komunalnim poduzećima 13 prijava, dok komunalnim redarstvima 9 prijava.
Nakon toga najviše prijava upućeno je Inspekciji zaštite okoliša, Policiji, Sanitarnoj inspekciji, Poljoprivrednoj inspekciji i Vodopravnoj inspekciji. Analiza komunikacije između građana i volontera Zelenog telefona u ovih šest mjeseci pokazala je da među prijaviteljima prevladavaju žene s 40 prijava, odnosno 58.82% prijava u odnosu na 21 prijavu muškaraca 30, 88%.

U sklopu projekta “Zeleni telefon: Možeš i ti” tiskane su platnene vrećice koje skupa s brošurom “Možeš i ti” građani mogu besplatno preuzeti u uredu udruge “Eko Zadar”, Špire Brusine 12. Osim održavanja servisa Zelenog telefona aktivnost na projektu su i radionice kreativnog recikliranja koje će se provoditi tijekom listopada 2017 godine.
Projekt “Zeleni telefon: Možeš i ti ” provodi udruga “Eko-Zadar”, a s 20.000 kuna sufinancira ga Grad Zadar, Upravni odjel za razvitak otoka i zaštitu okoliša.



