
Preletom pilota Danijela Borovića u Pulu, te potom i Ivana Selaka u Zagreb i Ivice Ivandića u Split tijekom 1992. Hrvatsko ratno zrakoplovstvo dobilo je prve prave borbene zrakoplove. Tri MiG-a 21 odmah su uključena u borbena djelovanja
Jedan od prvih borbenih letova bio je na području Južnog bojišta tijekom operacija za deblokadu Dubrovnika. Poslije su ti zrakoplovi letjeli u Bosanskoj Posavini gdje je srušen prvi hrvatski MiG, označen brojem 101, kojim je Borović preletio iz Bihaća.
U borbenoj akciji između Prnjavora i Dervente 24. lipnja 1992. njegov nekadašnji zrakoplov je oboren, a u njemu je poginuo hrvatski pilot, pukovnik Antun Radoš.
Bio je to prvi gubitak borbenog zrakoplova i pilota
Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.
Kada su s prostora Banije hrvatskim gradovima zaprijetili raketni
sustavi zemlje-zemlja, dva preostala MiG-a krenula su u
potragu. Prilikom takve jedne akcije kod Vrginmosta u rujnu 1993.
poginuo je satnik Miroslav Peris, a uništen je
Ivandićev Mig rednog broja 103. U međuvremenu su nabavljeni
MiG-ovi iz Ukrajine pa su počele intenzivne pripreme za
letačke zadaće, a znatno je promijenjena i dotadašnja borbena
taktika. Umjesto napada iz visine, hrvatski piloti počeli su
letjeti vrlo nisko i napadati ciljeve iz brišućeg leta.
Nažalost, pri jednoj takvoj vježbi Hrvatsko ratno zrakoplovstvo
ostalo je bez još jednog pilota i zrakoplova. U zrakoplovnoj
nesreći u travnju 1995. kod vojnog poligona u Gašincima poginuo
je bojnik Zlatko Mejaški. Već sljedećega
mjeseca, drugoga dana akcije Bljesak, kod Bosanske Gradiške
oboren je i vjerojatno odmah poginuo pukovnik Rudolf
Perešin. Taj legendarni pilot proslavio se preletom
iz Bihaća u Klagenfurt gdje je izjavio da ne želi pucati na svoj
narod.




