
Poznato je da irski niskotarifni prijevoznik Ryanair u Zadar već godinama uglavnom od početka travnja do konca listopada u Zadar dovodi britanske turiste. I na tome im svaka čast.
Poznato je također da Grad Zadar i TZ grada Zadra, kao i TZ Zadarske županije sa svim TZ općina i gradova u Zadarskoj županiji za udruženo oglašavanje na Ryanairovim web stranicama i ostalim publikacijama plaćaju ne mala sredstva.
Procijenjuje se da cifra koja se godišnje Ryanairu plaća za udruženo oglašavanje iznosi oko 13 milijuna kuna, što je samo po sebi ogromna cifra, a koju svi uključeni u taj posao kriju kao zmija noge. Podsjećamo da su mnoge TZ općina u velikim problemima zbog iznosa koje su dužni plaćati, a neke su od njih su čak i ovršene zbog neplaćanja.
Nitko ne spori benefite suradnje s Ryanairom, koji htjeli to priznati ili ne na ovo područje godišnje doveze oko 400 tisuća gostiju (usput odveze 12 do 15 tisuća mladih Hrvata u Irsku s kartom u jednom smjeru u potrazi za poslom i boljim sutra, ali to je neka druga priča).
Činjenica je također da su gosti koji nam stižu Ryanairom uglavnom mlađa populacija turista plićeg džepa i prilično ograničenog budžeta zbog kojih se glavnina gastro ponude u Gradu svela na pizza cut, bočicu vode i eventualno sladoled.
No bez obzira na generalnu ponudu fast fooda na Poluotoku godinama djeluje nekoliko odličnih restorana koji nude vrhunsku autohtonu ali i internacionalnu kuhinju i vinske karte i koji za razliku od ovih “brzih” rade cijelu godinu.

Evo kako nam irski avioprijevoznik počinje reklamu za zadarsku gastro ponudu na svojim stranicama: Zadar has a strong Italian influence and you can get generous slices of pizza all over town. (iliti: Zadar ima snažan talijanski utjecaj i možete dobiti bogate komade pizze po cijelom gradu).
Ma bravo! Da ne pročitaš na par mjesta da se radi o Zadru, pomislio bi da te Irac vabi u Napulj ili Palermo.
Za 13 milijuna kuna ja sam ipak očekivao malo više, ali tko sam ja da sudim!



