
Prema novom cjeniku HAC-a, osobna će vozila na autocesti A1 od Zagreba do Zadra (izlaz Zadar 1) plaćati 121 umjesto 117 kuna
U ponedjeljak 3. travnja u 6 sati ujutro na snagu stupaju nove, u
prosjeku pet posto više cijene cestarine na dionicama kojima
upravljaju Hrvatske autoceste (HAC), pa će tako, primjerice,
vozači osobnih automobila koji putuju od Zagreba do Splita,
odnosno od ulaza Lučko do izlaza Dugopolje, umjesto 174 plaćati
sedam kuna više – 181 kunu
Povećanje cestarina dio je programa poslovnog i
financijskog restrukturiranja cestovnog sektora,
čiji ukupni dug premašuje 5,2 milijarde eura. U ovoj godini
cestarskim tvrtkama, odnosno HAC-u, Hrvatskim cestama i
Autocesti Rijeka-Zagreb (ARZ), u ovoj godini na naplatu dolazi
7,8 milijardi kuna, sljedeće 8,2 milijarde, a 2019. godine devet
milijardi kuna.
Odluku o restrukturiranju cestovnog sustava Vlada je donijela
sredinom ožujka, a tom je prilikom ministar mora, prometa i
infrastrukture Oleg Butković pojasnio kako reforma ovog
sektora kreće jer se ne želi ići u prodaju ili monetizaciju
autocesta, a povećanje cestarina je jedna od mjera povećanja
prihoda cestara.
Od 1. srpnja bi pak cestarine na svim dionicama kojima
upravljaju državni koncesionari trebale porasti za dodatnih
10 posto, i to samo tijekom glavne turističke sezone, do 30.
rujna, iz čega će biti isključeni teretni prijevoznici, autobusi
i sl. Također, s vremenom će se smanjivati i popusti za korisnike
ENC-a, ali ne u ovoj godini, najavio je tada Butković.
Iz HAC-a navode kako je riječ o ujednačavanju jediničnih cijena
po prijeđenom kilometru na autocestama kojima upravljaju oni s
cijenama na autocestama ARZ-a, ‘a koje se provodi
sukladno preporukama i smjernicama u sklopu projekta
‘Modernizacija i restrukturiranje sektora cestovne
infrastrukture’ sa Svjetskom bankom te angažmana konzultanta
EBRD-a’.
Jedinična cijena za prvu kategoriju vozila na dionicama HAC-a,
koja sada iznosi 0,46 kuna po kilometru, ujednačit će se s
jediničnom cijenom na dionicama ARZ-a, koja iznosi 0,483 kune po
kilometru, pojašnjavaju iz HAC-a.
Povećanje cestarine odnosi se na autocestu A1 Zagreb (od
čvora Bosiljevo 2) – Split – Dubrovnik, potom autocestu A3
Bregana – Zagreb – Lipovac, kao i autocestu A4 Zagreb – Goričan,
A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj te autocestu A10 granica BiH –
Ploče i autocestu A11 Zagreb – Sisak.
Visina cestarine za korištenje tunela Sveti
Ilija ostaje ista, s obzirom na to da cijena cestarine za
tunel nije bazirana na jediničnoj cijeni po kilometru, nego je
određena visokim troškovima održavanja tunela, kažu iz HAC-a.
Prema novom cjeniku HAC-a, osobna će vozila na autocesti A1 od
Zagreba do Zadra (izlaz Zadar 1) plaćati 121 umjesto
117 kuna, do Splita (izlaz Dugopolje) 181 umjesto 174 kune,
a do kraja autoceste, nadomak Ploča, odnosno do izlaza Čarapine
232 umjesto 223 kune.
Na autocesti A3 cestarina od Zagreba do Bregane bit će skuplja za
kunu, odnosno iznosit će sedam umjesto šest kuna, do Slavonskog
Broda (zapad) 82 umjesto 77 kuna, do Osijeka 122 umjesto 116
kuna, a do zadnjeg izlaza, na Lipovcu, cestarina će porasti sa
122 na 128 kuna.
Na Autocesti A4 cestarina za osobna vozila od ulaza Sveta Helena
do Brezničkog Huma ostaje na 16 kuna, do Novog Marofa raste s 20
na 21 kunu, do Varaždina s 27 na 28 kuna, a do Goričana će se
umjesto 42 plaćati 44 kune.
Cestarina na autocesti od Zagreba do Siska, odnosno od ulaza
Mraclin do Buševca, raste s četiri na pet kuna, a do Lekenika s
devet na 10 kuna.
Za IV. skupinu vozila, odnosno teretna vozila, cestarina na
autocesti od Zagreba do Zadra od ponedjeljka se povećava za 14
kuna – s 418 na 432 kune, do Dugopolja sa 607 na 631 kunu, a do
kraja autoceste sa 768 na 800 kuna. Od Zagreba do Bregane umjesto
23 plaćat će 25 kuna, a od Zagreba do Lipovca umjesto 404
cestarina će iznositi 424 kune.



