Srbijansko ministarstvo obrane odlučilo je kako će jurišni zrakoplov J-22 Orao nakon modernizacije, pored naručenih migova 29 iz Rusije, postati uzdanica tamošnjeg ratnog zrakoplovstva, dok se nastavlja i s modernizacijom školsko-jurišnog Soko G-4 Super Galeba
‘Nećemo odustati od ovog posla.
G-4 Super Galeb je
perspektivan avion koji ima važnu ulogu u obuci pilota ratnog
zrakoplovstva. Modernizacija ‘Orla’ odvijat će se potpuno
nezavisno od ovog projekta’, naglašavaju u srbijanskom
ministarstvu obrane.
Kako pišu beogradski mediji, ugradnja suvremene opreme u
J-22 Orao, koji je nastao 70-ih godina prošlog
stoljeća u kooperaciji bivše Jugoslavije i
Rumunjske već je nekoliko godina prioritet
srbijanskog ratnog zrakoplovstva.
Prvobitni plan bio je da prototip novog-starog aviona poleti već
ove godine, a da operativna upotreba u vojsci počne 2020. godine.
Ovaj ambiciozno najavljeni pothvat t stigao je do raspisivanja
tendera i izbora stranog partnera kome će biti povjeren posao,
kao i izrade potrebnog projekta. Zahvaljujući tom ulaganju jedna
eskadrila od najmanje devet ovakvih letjelica trebala bi ostati u
upotrebi u ratnom zrakoplovstvu Srbije do 2030. godine.
Prema mišljenju stručnjaka, aktualna nabavka nekoliko primjeraka
MiG-29 iz Rusije ključni je uzrok promjene plana
prioriteta ministarstva obrane i planiranog zaokreta k ‘Orlu’,
budući je tamošnji vojni vrh procijenio kako je taj avion
potrebniji i višestruko korisniji.



