
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zaprimilo je danas pozitivno mišljenje Neovisne kontrole kvalitete za projekt Pelješki most
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zaprimilo je danas
pozitivno mišljenje Neovisne kontrole kvalitete (Independent
Quality Review – IQR) za projekt “Cestovno povezivanje s
Južnom Dalmacijom”, odnosno Pelješki most, kojim se Projekt
ocjenjuje prihvatljivim za sufinanciranje iz fondova EU i to u
maksimalnom iznosu od 85%.
U sljedeća tri mjeseca znat će se i konačna Odluka Europske
komisije o financiranju Pelješkog mosta, odnosno, ukoliko u tom
vremenskom razdoblju Europska komisija ne odbije financiranje
Projekta smatrat će se da je isti odobren i to u iznosu koji je
Republika Hrvatska tražila, a što je ujedno i najveći mogući
iznos.
Ovim pozitivnim mišljenjem napravljen je pretposljednji korak do
konačne potvrde Komisije i slijedi slanje prijave projekta u
Europsku komisiju, koju će uputiti Ministarstvo regionalnoga
razvoja i fondova EU, kao Upravljačko tijelo Operativnog programa
“Konkurentnost i kohezija” 2014.-2020. iz kojeg bi se projekt
trebao financirati u iznosu od 420,3 milijuna eura.
Zaprimljenim pozitivinim mišljenjem IQR-a dugotrajna procedura
prijave velikog infrastrukturnog projekta Europskoj komisiji,
(u sektoru prometa projekte čija vrijednost iznosi 75
milijuna eura i više) privodi se kraju, a podsjetimo, do
ovog koraka bilo je potrebno pripremiti opsežnu dokumentaciju,
izraditi prijavu projekta i dobiti potvrdu JASPERS – stručnjaka.
Projekt Pelješkog mosta s pristupnim cestama, kojim će se
prometno povezati razdvojeni teritorij Republike Hrvatske, pa
tako i Europske unije, bit će dugačak 32.53 km i sastojat će se
od tri glavne faze koju čine:
1. Pelješki most (u duljini od 2,4 km)
2. Pristupne ceste na Pelješcu: Duboka (D8) – Zaradeže (D414) (u
duljini od 12.04 km)
3. Obilaznica Stona: Zaradeže (D414) – Đonta Doli (D8),
(podijeljena je na 2 dijela, odnosno, na usklađivanje D414 između
Zaradeže (D414) – Prapratno (D414) i izgradnju obilaznice
Prapratno (D414) – Donta Doli (D8) (u duljini od 18.09 km).



