Objavljenom publikacijom Forum za slobodu odgoja želi potaknuti učitelje i stručne suradnike u školama da s učenicima razgovaraju o akademskoj čestitosti i plagiranju
Publikacija pod nazivom “Kako s učenicima razgovarati o
akademskoj čestitosti i plagiranju” objavljena je danas na
mrežnim stranicama Foruma za slobodu odgoja s ciljem poticanja
škola da s učenicima razgovaraju o akademskoj čestitosti i
plagiranju.
Akademska čestitost i očuvanje akademskog integriteta pripadaju
među općekulturne i civilizacijske vrijednosti i može ih se
smatrati kao aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom
razvoju društva. Upravo njegovanjem akademske čestitosti od
najranijih školskih dana aktivno potičemo cjeloživotno učenje te
osobni rast učenika. Iz svega navedenog razvidna je značajna
uloga obrazovanja u razvoju načela akademske čestitosti kod
učenika.
“Publikaciju smo napravili zbog važnosti i aktualnosti teme u
našem javnom prostoru, a kojeg mladi itekako prate i o tome
pitaju svoje učitelje. Stoga smo pripremili niz aktivnosti za
učitelje kako mogu razgovarati s učenicima o akademskoj
čestitosti, plagiranju, citiranju i korištenju drugih izvora.
Iako je ovo teška tema, željeli smo učitelje ohrabriti da joj
pristupe sustavno, poštujući vrijednosti struke i akademske
čestitosti”, napomenuo je Mario Bajkuša, direktor razvoja i
programa iz Foruma za slobodu odgoja.
Publikacija je sastavljena od dva dijela: prvi se sastoji od
uputa za nastavnike, a drugi su nastavni listovi za učenike u
kojima trebaju prepoznati slučajeve plagiranja, pogrešnog
citiranja ili akademskog integriteta.
Bajkuša ističe kako je ova publikacija poziv i poticaj učiteljima
i stručnim suradnicima da s učenicima rade na poticanju,
njegovanju i razvijanju akademske čestitosti. “Nadamo se da će
što više škola i učitelja preuzeti publikaciju te je koristiti
izravno u svom radu s učenicima te nam se javiti s povratnim
informacijama”, poručuje Bajkuša.
Publikacija “Kako s učenicima razgovarati o akademskoj čestitosti
i plagiranju” može se besplatno preuzeti s mrežnih stranica
Foruma za slobodu odgoja ili preko sljedeće poveznice:
http://bit.ly/cestitost_plagiranje.



