
Predviđena je i izgradnja moderne prometnice od južnog ulaza u grad do uvale Mali zaton
Kada na političkim skupovima u Pagu netko, iz promidžbeno političkih ili kakvih drugih razloga, spomene trajektnu vezu Karlobag – Pag, pljesak okupljenih nije tek kurtoazan već je redovito iskren i iskazuje želju Pažana za ponovnim uspostavljanjem te trajektne veze. Pažani se ni nakon petnaest godina nisu pomirili s činjenicom što je, nakon izgradnje luke Žigljen i uspostavljanja trajektne veze Žigljen – Prizna, ukinuta veza Pag – Karlobag, čime je grad Pag izgubio pomorsku vezu s kopnom. Luka Žigljen je, naime, na području Grada Novalje. No, ima li nade za ponovno uspostavljanje veze Karlobag – Pag? Čini se da ima.
Naime, u novom prostorom planu Grada Paga u uvali Mali zaton, na sjevernom dijelu otoka, prema Podvelebitskom kanalu, predviđena je gradnja luke. U prostornom planu je predviđena i izgradnja moderne prometnice od južnog ulaza u grad, kod industrijske zone Julovica, do uvale Mali zaton. Iz toga bi se moglo zaključiti kako su stvoreni prostorno – planski preduvjeti za ponovno povezivanje Paga i Karlobaga. Ipak, u konačnom bi dosta toga moglo ovisiti o procjeni brodarskih tvrtki čiji bi trajekti trebali prometovati od Paga do Karlobaga. Trajekti Jadrolinije voze na relaciji Prizna – Žigljen, ljeti svakog dana u prosjeku prevezu oko dvije tisuće vozila. U špici sezone često nastaju gužve pa bi se dio prometa mogao preusmjeriti prema Karlobagu i tako bi obje trajektne veze mogle biti isplative.
No, bez obzira na financijske i kakve druge procjene brodarskih tvrtki čini se kako Pažani imaju dovoljno razloga za optimizam. Naime, cesta će se ubrzo izgraditi, a i luka u Malom zatonu. Pitanje pomorske veze s Karlobagom, koji se iz Malog zatona lijepo vidi, tako će se nametnuti samo od sebe kao jedino pravo i logično rješenje. Trajektna veza Paga s Karlobagom imala je golemo značenje za oba grada, a imala bi veliko značenje i u budućnosti. Koliko bi ta veza pomogla Pagu još bi više pomogla Karlobagu koji je u vrijeme postojanja trajektne veze bio jedno od glavnih prometnih čvorišta na sjevernom dijelu Jadrana.



