
Nikakva modela vjeronauka u školama nema samo u Albaniji, Bjelorusiji, Bugarskoj i Sloveniji, a u ostalim europskim zemljama postoje različiti modeli, na što utječe struktura školskoga sustava
Kardinal Josip Bozanić izjavio je u utorak na tribini “Vjeronauk u školi u europskom kontekstu” da je vjeronauk u školi u europskim zemljama gotovo pravilo, a ne iznimka.
Nikakva modela vjeronauka u školama nema samo u Albaniji, Bjelorusiji, Bugarskoj i Sloveniji, a u ostalim europskim zemljama postoje različiti modeli, na što utječe struktura školskoga sustava.
Po istraživanju Vijeća europskih biskupskih konferencija, u Europi postoje zemlje koje imaju konfesionalnu vjersku nastavu, općekršćansku ili otvorenu vjersku nastavu, zemlje s obveznom religijskom kulturom i zemlje bez religijske nastave.
Katolički se vjeronauk u školama u mnogim europskim zemljama regulira konkordatom ili ugovorom između pojedine države i Svete Stolice.
“Vjeronauk u školi temelji se na primarnom i neotuđivom pravu roditelja na izbor odgoja i obrazovanja svoje djece”, napomenuo je Bozanić dodavši kako konfesionalni vjeronauk u školi nije odgoj za takozvanu civilnu religiju, u koju spadaju društvene vrijednosti kao npr. ljudska prava, mir, dijalog, tolerancija, pluralizam itd.



