Pomorska infrastruktura

Velika državna ulaganja u luke na zadarskom području

Koliko je Vlada u prethodnom mandatu uložila u obnovu i izgradnju novih luka na zadarskome području, a investicije se nastavljaju i u ovom mandatu, najbolje pokazuje činjenica da će u sljedećih nekoliko godina biti izgrađene ili rekonstruirane sve luke otvorene za javni promet

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uložit će u izgradnju i rekonstrukciju županijskih luka 82,7 milijuna kuna. Ministar Božidar Kalmeta potpisao je nedavno u Zadru 21 ugovor s ravnateljima lučkih uprava od Pule, preko Rijeke, Cresa, Lošinja, Raba, Brača, Korčule do Pelješca.

Veliki dio novca od 82,7 milijuna, država ulaže u luke Zadarske županije. Marinko Slavić, ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar, kaže da se za rekonstrukciju i dogradnju pristaništa u Veloj Ravi izdvaja 4,5 milijuna, za izgradnju trajektne i katamaranske luke u Rivnju 1,5 milijuna, za sanaciju rive u Starigradu 5,56 milijuna, nakon 2,7 milijuna za novu luku u Kalima u drugoj fazi dolazi još milijun kuna, Pašman za uređenje lukobrana dobiva dva milijuna, Novigrad za rekonstrukciju obale i odvodnju dobiva 15 milijuna te Privlaka 13 milijuna za uređenje obale i lukobrana.

Koliko je Vlada u prethodnom mandatu uložila u obnovu i izgradnju novih luka na zadarskome području, a investicije se nastavljaju i u ovom mandatu, najbolje pokazuje činjenica da će u sljedećih nekoliko godina biti izgrađene ili rekonstruirane sve luke otvorene za javni promet.

Ist je, primjerice, prvi put dobio trajektnu luku, veliki projekt proširenja i rekonstrukcije trajektne luke u Preku (najfrekventnija trajektna linija na Jadranu) završen je, a u tijeku su radovi u još nekoliko luka. Jedan od najvećih projekata, osim izgradnje trajektno-putničke luke u Gaženici, je rekonstrukcija mosta Ždrelac koji spaja otoke Ugljan i Pašman.

Nedavno je izdana i posljednja građevinska dozvola pa radovi započinju ove godine u rujnu. Prethode radovi na preuređenju makadamskoga puta od crkve Gospe od Sniga do otočne magistrale na Ugljanu, obnavljaju se i proširuju pristaništa i na Ugljanu i na Pašmanu. Usto, produbit će se i proširiti kanal Mali Ždrelac, sa sadašnjih 20 na 56 metara. Radovi bi trebali završiti do travnja 2010. godine.

Posebna je priča izgradnja trajektno-putničke luke u Gaženici u sklopu koje će biti i ribarska luka. Riječ je o najvećem državnom lučkom projektu na Jadranu, važnom ne samo za Zadar nego i za cijelu Hrvatsku.

Projekt je vrijedan 220 milijuna eura, a njegovu izgradnju uz jamstvo države kreditiraju Njemačka razvojna banka sa 120 milijuna i Europska investicijska banka sa sto milijuna eura. Početak gradnje planiran je za početak sljedeće, a završetak se očekuje 2012. godine.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest